ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΚΡΙΚΗ ΕΥΚΑΜΨΙΑ “ΔΕΙΓΜΑ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ”;
Τοῦ Νικολάου Πανταζή, θεολόγου
Στην Ποιμαντική Επιστήμη της Ορθοδόξου Αγιολογίας η
οποία συγκροτήθηκε από τα Μυρίπνοα Άνθη του Αγιοπατερικού Παραδείσου,
υπάρχουν πολλά και απανωτά, εμφανή και συναφή κριτήρια αγιότητος τα
οποία ενεργούν ιεροπρεπέστατα μια μυστηριακή αλληλοεξάρτηση και
αλληλοπεριχώρηση, η οποία με την σειρά της συνεργεί και συντελεί τα
μέγιστα στην Διακήρυξη και Πιστοποίηση Αγίων.
Η αλόγιστη απομόνωση ενός τέτοιου κριτηρίου, η ενορχηστρωμένη διαφήμιση και παραπλανητική προώθηση αυτού ως αποκλειστικό “πειστήριο” Αγιοπνευματικής επενεργείας και Θεϊκής χορηγείας, προσβάλλει και κατ’ επέκτασιν βλασφημεί την Πηγή κάθε αγιότητος, Αυτό το Πανάγιον Πνεύμα!
Πολύς ο λόγος και απελπιστικά επιπόλαιη και παρανοϊκή χρήση της λεγομένης και πανθομολογουμένης “νεκρικής ευκαμψίας”. Ας είμαστε λιγάκι φρόνιμοι και πιο συγκρατημένοι, συνάμα δε και διακριτικοί, έτι δε άκρως επιφυλακτικοί όταν πρόκειται να επικαλεστούμε ανεξαρτήτως την “νεκρική ευκαμψία” ως σημείον αγιότητος.
Η νεκρική αποσύνθεση ενός πτώματος δεν είναι σταθερή με ωρολογιακή ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις. Η διαδικασία της σήψεως διαφέρει εντυπωσιακά, αναλογικά πάντοτε με τις διάφορες συνθήκες, σε σημείο μάλιστα που να υπερβαίνει κατά πολύ τα συνηθισμένα όρια.
Η επιστήμη πιστοποιεί πως υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα. Οι εξαιρέσεις αυτές δεν πρέπει ποτέ βα εκλαμβάνονται επιπόλαια ως υπερφυσικό σημείο εξ’ ουρανού και αυτομάτως θαύμα Θεϊκό…
ΟΧΙ βέβαια! Η οποιαδήποτε νεκρική ευκαμψία δεν πρέπει ποτέ να λογίζεται αυθαιρέτως ως σημείον αγιότητος! Αυτό συνιστά πλάνη και μάλιστα οικτρά. “Δεν μας τα λένε καλά” όσοι βιάζονται τόσο πολύ και προτρέχουν απεγνωσμένα να υφαρπάσουν την εξουσία του Θεού και να καταχραστούν την αγνωσία και το ευπερίστατον του πιστού λαού.
Τέτοιες επιπολαιότητες και ακρότητες πρέπει να αποφεύγονται και να μην “λιγουρευόμαστε” εύκολες και πρόχειρες αναδημοσιεύσεις οι οποίες και αυτές κάνουν μεγάλο κακό, έστω κι αν εμείς τυπικά αναρτούμε σχετική δήλωση διαφοροποιήσεως και μη υποχρεωτικής ταυτίσεως των εκάστοτε απόψεων του συγγραφέως με το πιστεύω των Ιστολόγων.
Μόνον ο Θεός γνωρίζει και αποκαλύπτει εν χρόνω την αγιότητα προσώπων. Δεν αρνούμαι το ενδεχόμενο της νεκρικής ευκαμψίας να ενυπάρχει βεβαιότατα και σε αγιασμένα άτομα αλλά αυτό καθ’ εαυτό γενικώς, δεν αποτελεί “σημείον αγιότητος! Άλλο το ένα, άλλο το άλλο! Κάθε άλλο, και οι πραγματικοί Άγιοι παρουσιάζουν οπωσδήποτε “νεκρική ευκαμψία” μαζί όμως με χίλια άλλα δυο, πρωτίστως άμωμη και αδιάφθορη Ορθόδοξη Πίστη, Αγιοπατερική Ακοινωνησία μετά ακοινωνήτων, αγιότητα βίου, κάθαρση και θέωση, θαυματουργία εν βίω, αλλεπάλληλες έκτατες υπερφυσικές αποκαλύψεις και εμφάνειες θεϊκές σε κληρικούς ΚΑΙ λαίκούς καθώς και πληθώρα άλλων μαρτυριών και ομολογιών.
Μην προτρέχουμε τόσο εύκολα και πέφτουμε θύματα παρεκκλησιαστικής “Αγιοποιήσεως” παπικών προδιαγραφών. Ακόμη και ο επίσημος και δεδηλωμένος Σατανιστής, Αρχιερέας της Ανεγνωρισμένης Διεθνούς Εκκησίας του Σατανά, Aleister Crowley, παρουσίασε “νεκρική ευκαμψία” και σύμφωνα με μαρτυρίες φίλων, ίσως να οφείλεται σε υπερβολική χρήση ηρωΐνης. Ακόμη και κάποιοι ειδωλοποιημένοι ποδοσφαιριστές” αγιοποιημένοι” από τον Πάπα, παρουσίασαν “νεκρική ευκαμψία” καθώς και πολλοί άλλοι αιρετικοί, με διαφορά ολίγων ωρών, ακόμη και ημερών. Λοιπόν;
Η αλόγιστη απομόνωση ενός τέτοιου κριτηρίου, η ενορχηστρωμένη διαφήμιση και παραπλανητική προώθηση αυτού ως αποκλειστικό “πειστήριο” Αγιοπνευματικής επενεργείας και Θεϊκής χορηγείας, προσβάλλει και κατ’ επέκτασιν βλασφημεί την Πηγή κάθε αγιότητος, Αυτό το Πανάγιον Πνεύμα!
Πολύς ο λόγος και απελπιστικά επιπόλαιη και παρανοϊκή χρήση της λεγομένης και πανθομολογουμένης “νεκρικής ευκαμψίας”. Ας είμαστε λιγάκι φρόνιμοι και πιο συγκρατημένοι, συνάμα δε και διακριτικοί, έτι δε άκρως επιφυλακτικοί όταν πρόκειται να επικαλεστούμε ανεξαρτήτως την “νεκρική ευκαμψία” ως σημείον αγιότητος.
Η νεκρική αποσύνθεση ενός πτώματος δεν είναι σταθερή με ωρολογιακή ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις. Η διαδικασία της σήψεως διαφέρει εντυπωσιακά, αναλογικά πάντοτε με τις διάφορες συνθήκες, σε σημείο μάλιστα που να υπερβαίνει κατά πολύ τα συνηθισμένα όρια.
Η επιστήμη πιστοποιεί πως υπάρχουν αρκετές εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα. Οι εξαιρέσεις αυτές δεν πρέπει ποτέ βα εκλαμβάνονται επιπόλαια ως υπερφυσικό σημείο εξ’ ουρανού και αυτομάτως θαύμα Θεϊκό…
ΟΧΙ βέβαια! Η οποιαδήποτε νεκρική ευκαμψία δεν πρέπει ποτέ να λογίζεται αυθαιρέτως ως σημείον αγιότητος! Αυτό συνιστά πλάνη και μάλιστα οικτρά. “Δεν μας τα λένε καλά” όσοι βιάζονται τόσο πολύ και προτρέχουν απεγνωσμένα να υφαρπάσουν την εξουσία του Θεού και να καταχραστούν την αγνωσία και το ευπερίστατον του πιστού λαού.
Τέτοιες επιπολαιότητες και ακρότητες πρέπει να αποφεύγονται και να μην “λιγουρευόμαστε” εύκολες και πρόχειρες αναδημοσιεύσεις οι οποίες και αυτές κάνουν μεγάλο κακό, έστω κι αν εμείς τυπικά αναρτούμε σχετική δήλωση διαφοροποιήσεως και μη υποχρεωτικής ταυτίσεως των εκάστοτε απόψεων του συγγραφέως με το πιστεύω των Ιστολόγων.
Μόνον ο Θεός γνωρίζει και αποκαλύπτει εν χρόνω την αγιότητα προσώπων. Δεν αρνούμαι το ενδεχόμενο της νεκρικής ευκαμψίας να ενυπάρχει βεβαιότατα και σε αγιασμένα άτομα αλλά αυτό καθ’ εαυτό γενικώς, δεν αποτελεί “σημείον αγιότητος! Άλλο το ένα, άλλο το άλλο! Κάθε άλλο, και οι πραγματικοί Άγιοι παρουσιάζουν οπωσδήποτε “νεκρική ευκαμψία” μαζί όμως με χίλια άλλα δυο, πρωτίστως άμωμη και αδιάφθορη Ορθόδοξη Πίστη, Αγιοπατερική Ακοινωνησία μετά ακοινωνήτων, αγιότητα βίου, κάθαρση και θέωση, θαυματουργία εν βίω, αλλεπάλληλες έκτατες υπερφυσικές αποκαλύψεις και εμφάνειες θεϊκές σε κληρικούς ΚΑΙ λαίκούς καθώς και πληθώρα άλλων μαρτυριών και ομολογιών.
Μην προτρέχουμε τόσο εύκολα και πέφτουμε θύματα παρεκκλησιαστικής “Αγιοποιήσεως” παπικών προδιαγραφών. Ακόμη και ο επίσημος και δεδηλωμένος Σατανιστής, Αρχιερέας της Ανεγνωρισμένης Διεθνούς Εκκησίας του Σατανά, Aleister Crowley, παρουσίασε “νεκρική ευκαμψία” και σύμφωνα με μαρτυρίες φίλων, ίσως να οφείλεται σε υπερβολική χρήση ηρωΐνης. Ακόμη και κάποιοι ειδωλοποιημένοι ποδοσφαιριστές” αγιοποιημένοι” από τον Πάπα, παρουσίασαν “νεκρική ευκαμψία” καθώς και πολλοί άλλοι αιρετικοί, με διαφορά ολίγων ωρών, ακόμη και ημερών. Λοιπόν;