Αρσενίου Κοττέα Μοναχού
Ὅτι
κατεδικάσθη ὑπό τῆς
Ἐκκλησίας ὄχι μόνον ἡ ἀνατροπή τοῦ Πασχαλίου, ἀλλ’ ἐν γένει ἡ εἰσαγωγή
τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν καί ἀπεκρούσθη
οἱαδήποτε διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου βεβαιοῖ κατηγορηματικῶς ἡ
Ἐκκλησιαστική Ἱστορία διερμηνεύουσα τό πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας
καί τήν κοινήν συνείδησιν αὐτῆς. ‘Εν τῆ ‘Εκκλησιαστικῆ Ἱστορία Μελετίου
ἀρχαίου Μητροπολίτου Ἀθηνῶν ἐν Τόμῳ 3ω, καί ἐν
σελίδι 402 σημειοῦνται
τά ἑξῆς: «Πατριαρχεύοντος τούτου τοῦ Ἱερεμίου σύνοδος Μητροπολιτῶν
συνήχθη ἐν Κων/λει
τῶ αφπγ΄(1583)
ἐπιδημεύσαντος καί Σιλβέστρου τοῦ ‘Αλεξανδρείας, ἥτις κατακρίνασα τό καινοτομηθέν ὑπό Γρηγορίου τῆς
Ρώμης
Καλενδάριον, (καλεντάριουμ στα λατινικά σημαίνει ημερολόγιο, εξ ού και η
λέξη ''κάλαντα'') δέν τό ἐδέχθη κατά τήν
αἴτησιν τῶν Λατίνων».
Τήν
αὐτήν πληροφορίαν περί καταδίκης τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου μᾶς δίδει ἡ
‘Εκκλησιαστική Ἱστορία τοῦ Φιλαρέτου Βαφείδου, Μητροπολίτου
Διδυμοτείχου, ἐν Τόμῳ 3ω, (1453 – 1908) ἐν σελ. 124 -125 γράφουσα περί
τῆς ἐκδοθείσης τῶ 1583 ἐπιστολῆς τοῦ Πατριάρχου Ἱερεμίου τοῦ Β΄ ἥτις ὡς
λέγει ὁ Βαφείδης, ἐγράφη συνεπείᾳ τῆς κατά τό ἔτος ἐκεῖνο συγκροτηθείσης
ἐν Κων/λει Συνόδου καί ἥτις κυρίως, λέγει ὁ Βαφείδης, καταδικάζει τό
Γρηγοριανόν Ἡμερολόγιον. Παρακατιών δέ ὁ αὐτός ἱστορικός λέγει: «ὁμοίως
κατά τό 1587 συνεκροτήθη Σύνοδος ἐν Κων/λει, ἐν ἧ παρόντων Ἱερεμίου τοῦ
Β΄, Μελετίου τοῦ Πηγᾶ καί τοῦ Ἱεροσολύμων Σωφρονίου κατεκρίθη τοῦ
Ἡμερολογίου ἡ διόρθωσις ὡς ἐπισφαλής καί οὐκ ἀναγκαία, πρόξενος δέ
μᾶλλον πολλῶν κινδύνων. Αὐτός οὗτος ὁ ‘Αρχιεπίσκοπος ‘Αθηνῶν κ.
Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, (αυτός που άλλαξε το ημερολόγιο με το παπικό
το 1924) ὠς Καθηγητής τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας ἐν τῆ «περί τῆς
Ἐκκλησίας τῶν Ἱεροσολύμων» συγγραφῆ του (σελ. 482) ἀναφέρει περί τῆς
καταδίκης τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου ὑπό τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐπί
Σωφρονίου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων γράφων ἐπί λέξει: «Ἕνεκα τῆς πάλης
αὐτῆς ἐξῆλθεν ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων Σωφρόνιος ὁ Δ΄ εἰς περιοδείαν τῶ
1584 πρός συλλογήν ἐράνων, μεταβάς δέ εἰς Κων/λιν τῶ ἔτει ἐκείνω
συμμετέσχε τῆς ἐκεῖ συγκροτηθείσης συνοδικῆς διασκέψεως πρός ἀποκήρυξιν
τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου.... Τῆς ἀποφάσεως ταύτης συμμετέσχε διά τοῦ
Πατριαρχικοῦ αὐτοῦ κύρους καί ὁ Πατριάρχης Σωφρόνιος, ὅστις ἀποφαίνεται
ὅτι μετά τήν καταδίκην τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου μετέβη εἰς
Ἱεροσόλυμα». Ο αὐτός δέ ‘Αρχιεπίσκοπος ‘Αθηνῶν ἐν ἔτει 1918 δημοσιεύσας
ἐν τῶ «Ἐκκλησιαστικῶ Κήρυκι» ‘Αθηνῶν πραγματείαν του περί τοῦ
Ἡμερολογίου καί σχολιάζων τήν γνωστήν πρός τόν Δαπόντε Δόγην τῆς
‘Ενετίας ἐπιστολήν τοῦ Πατριάρχου (Ἱερεμίου τοῦ Β΄) χαρακτηρίζει ὡς
ἄριστα τήν θέσιν ἥν εὐθύς κατέλαβεν ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀπέναντι τῆς
Γρηγοριανῆς τροποποιήσεως τοῦ Ἡμερολογίου. Θεωρεῖται αὕτη ὑφ’ αὐτῆς ὡς
μία τῶν «πολλῶν καινοτομιῶν τῆς πρεσβυτέρας Ρώμης, παγκόσμιον σκάνδαλον
καί αὐθαίρετος τῶν Ἐκκλησιαστικῶν παραδόσεων καταπάτησις». (βεβαίως μετά
που εισήγαγε αντικανονικά και παράνομα το παπικό ημερολόγιο στην εν
Ελλάδι Ορθόδοξη εκκλησία, καταστάσα αυτήν σχισματική, έλεγε πως κάποιοι
''παλαιοημερολογίτες'' πλαστογράφησαν την ιστορία, ἀλλά τὰ δικά του
γραπτά τον διαψεύδουν στους αιώνες...)
Ὁ νεώτερος Ιστορικός καί δεινός
Κανονολόγος Σεβ. Μητροπολίτης Κασσανδρείας διά προτάσεώς του, ἥν
ὑπέβαλεν εἰς τήν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἑλλάδος τῶ 1929,
ὑπογεγραμμένης καί ὑπό τῶν Δρυινουπόλεως καί Δημητριάδος, ὡς καί διά τοῦ
ὑποβληθέντος είς αὐτήν μακροῦ ὑπομνήματός του, κατήγγειλε τό Νέον
Ἡμερολόγιον ὡς ἔργον ἀσεβείας ἔναντι τῶν ἑπτά Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων
καί ὡς ὑποσκάπτον τά θεμέλια τῆς Ὀρθοδοξίας. ‘Εβεβαίουν δέ οἱ ἀνωτέρω
τρεῖς Ἱεράρχαι εἰς τήν ὑποβληθεῖσαν ὑπ’ αὐτῶν πρότασιν, ὅτι πάντες οἱ
Πατριάρχαι τῆς κατά ‘Ανατολάς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν κοινῆ Συνόδῳ ἐπί
Ἱερεμίου τοῦ Τρανοῦ καί λοιπῶν ἀπέκλεισαν δι’ ἀναθέματος τήν ἀποδοχήν
τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου. Ὁ δέ Σεβ. Μητροπολίτης Κασσανδρείας
χαρακτηρίζει ἐν τῶ ὑπομνήματι του ἐκείνω τήν γενομένην ἡμερολογιακήν
διόρθωσιν ὡς παράτολμον καί ἀντικανονικήν πρᾶξιν. (ακριβώς τα ίδια
έλεγαν οι απλοί χριστιανοί που έμειναν πιστοί στην απόφαση της Α'
Οικουμενικής και ακολουθούσαν το ορθόδοξο ημερολόγιο, αλλά κανείς δε
τους άκουγε, όπως κανείς δεν άκουσε τους τρείς νεοημερολογίτες ιεράρχες
που με το υπόμνημά τους ζητούσαν την επιστροφή στο ''παλαιό''
ημερολόγιο...)
Ὁ
Ρῶσος ‘Αρχιμανδρίτης Πορφύριος Οὐσπένσκι, κατά τό ἔτος
1880 ἐδημοσίευσε εἰς τά Ρωσικά περιοδικά καί τά Πρακτικά τῆς Μεγάλης
Συνόδου 1583-1593 καί τήν ἀπόφασιν ἤ Σιγγίλιον ἐπί Ἱερεμίου τοῦ Β΄.
‘Αντέγραψε δέ ταῦτα οὐχί ἐκ τῶν κωδίκων τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀλλ’ ἐκ τῆς
Μεγάλης Βιβλιοθήκης τοῦ Ὄρους Σινᾶ, (κάποιοι ψευτοαντιαιρετικοί που
κοροϊδεύουν τους Έλληνες χριστιανούς στο διαδίκτυο, συκοφαντούν τους
γνησίους ορθοδόξους χριστιανούς, ότι εκείνοι πλαστογράφησαν το 1924, την
απόφαση κατά του παπικού ημερολογίου στο άγιο όρος. Γι'αυτό τονίζουμε
με έντονα γράμματα την έρευνα των Ρουμάνων, πολύ πρίν το 1924, από
κώδικες και χειρόγραφα του Σινά, όπου ακριβώς τα ίδια καταγράφουν ως
ιστορία, κι όχι ως φαντασία των σάιτ που εμφανίζονται ως ορθόδοξα, αλλά
υπηρετούν τον διάβολο και την ενωμένη νεοημερολογίτικη εκκλησία με το
βατικανό...) ἔνθα ὑπάρχουν ἐν χειρογράφω κώδικι τά ἄνω στοιχεῖα περί τῆς
καταδίκης τοῦ Νέου Ἡμερολογίου. Καί πάντα ταῦτα ἐδημοσίευσεν ἡ Ἱερά
Σύνοδος τῆς Ρουμανίας εἰς τά ἐπίσημα περιοδικά αὐτῆς «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ» ἀριθμ.
11/1880 καί «ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ» ἀριθμ. 12/1881 ὑπό τόν
τίτλον: «ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΛΕΝΔΑΡΙΟΥ ΤΟΥ
ΠΑΠΑ». Καί ταῦτα ἐδημοσιεύθησαν εἰς τήν Ρουμανίαν ἀκριβῶς καθ’ ἥν ἐποχήν
στενοκέφαλοι τινές νεωτερισταί ἠθέλησαν νά κάμουν λόγον περί ἀλλαγῆς
τοῦ Ὀρθοδόξου Ἡμερολογίου. ‘Αλλ’ ἡ παρουσία τῶν ἄνω ἐπισήμων ἐγγράφων
περί καταδίκης τοῦ Νέου Ἡμερολογίου ἐχαλιναγώγησε τάς καινοτομικάς ὁρμάς
των. Ἐπί πλέον δέ ἡ Σύνοδος ἐπί τῆ βάσει τούτων καθαρά ἐδήλωσεν ὅτι
«Οὐδεμία ‘Εκκλησία δύναται νά μεταβάλη τό Ὀρθόδοξος Ἡμερολόγιον ἄνευ
κινδύνου νά γίνη σχισματική ἐν σχέσει πρός τάς ἄλλας ‘Ορθοδόξους
Ἐκκλησίας». Τήν αὐτήν πληροφορίαν περί καταδίκης τοῦ Γρηγοριανοῦ
Ἡμερολογίου μᾶς δίδει ἡ ‘Εκκλησιαστική Ἱστορία τοῦ Φιλαρέτου Βαφείδου,
Μητροπολίτου Διδυμοτείχου, ἐν Τόμῳ 3ω, (1453 – 1908) ἐν σελ. 124 -125
γράφουσα περί τῆς ἐκδοθείσης τῶ 1583 ἐπιστολῆς τοῦ Πατριάρχου Ἱερεμίου
τοῦ Β΄ ἥτις ὡς λέγει ὁ Βαφείδης, ἐγράφη συνεπείᾳ τῆς κατά τό ἔτος ἐκεῖνο
συγκροτηθείσης ἐν Κων/λει Συνόδου καί ἥτις κυρίως, λέγει ὁ Βαφείδης,
καταδικάζει τό Γρηγοριανόν Ἡμερολόγιον.
Παρακατιών δέ ὁ αὐτός ἱστορικός
λέγει: «ὁμοίως κατά τό 1587 συνεκροτήθη Σύνοδος ἐν Κων/λει, ἐν ἧ
παρόντων Ἱερεμίου τοῦ Β΄, Μελετίου τοῦ Πηγᾶ καί τοῦ Ἱεροσολύμων
Σωφρονίου κατεκρίθη τοῦ Ἡμερολογίου ἡ διόρθωσις ὡς ἐπισφαλής καί οὐκ
ἀναγκαία, πρόξενος δέ μᾶλλον πολλῶν κινδύνων. (Εκείνοι που μας
κατηγορούν ως ημερολάτρες δε θέλουν να ομολογήσουν το δεδομένο, το ότι
δε μας ενοχλεί η αλλαγή των ημερών αυτή καθ'αυτή, αλλά τα σχέδια, τα
όπισθεν αυτής της αλλαγής κρυπτόμενα. Το ότι ενώθηκε η νεοημερολογίτικη
εκκλησία με την παπική, ότι ενώθηκε το πατριαρχείο Αντιοχείας με τους
μονοφυσίτες, και πολλές άλλες προδοσίες γενόμενες, όπως το ότι οι
νεοημερολογίτες δεσποτάδες συμπροσεύχονται με εβραίους και
μουσουλμάνους, δες εδώ, την στιγμή που οι μουσουλμάνοι κυνηγούν τους
χριστιανούς όπου μπορούν, και οι εβραίοι θεωρούν Τον Χριστό μας απατεώνα
και αναμένουν τον αντίχριστο ως μεσσία... Σε αυτή την ψευτοεκκλησία
θέλουν τα ψευτοαντιαιρετικά σάιτ να κρατήσουν τους Έλληνες χριστιανούς
με ψεύδη και ιστορικές στρεβλώσεις... Αν θες ακριβέστερη μελέτη επί του
θέματος κάνε κλίκ εδώ, και καλή συνέχεια στην αναζήτηση της αλήθειας!)