Παναγία Πορταΐτισσα

Παναγία Πορταΐτισσα

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Ξέρεις, ἀββᾶ μου, αὐτὸ τὸ περιστατικὸν πολὺ μὲ ὠφέλησε.

Ξέρεις, ἀββᾶ μου, αὐτὸ τὸ περιστατικὸν πολὺ μὲ 
ὠφέλησε.

«Κύριε, Συ που με αξίωσες να έλθω στα σχήμα των αγίων αυτών γερόντων, 
αξίωσε με ν’ ακολουθήσω και τα ίχνη τους»

Ο μακάριος Ζωσιμάς διηγήθηκε για κάποιον γέροντα τα εξής:

Όταν ήμουν σ’ ένα μοναστήρι της Τύρου πριν βγω στην έρημο μας επισκέφθηκε ένας ενάρετος γέροντας την ώρα που διαβάζαμε τα «Αποφθέγματα των αγίων Γερόντων». Διαβάζοντας φθάσαμε στον ασκητή εκείνο προς τον οποίο πήγαν οι ληστές και του είπαν:

- Θέλουμε όλα όσα έχεις στο κελί σου. Κι εκείνος απάντησε:

- Όσα σας φαίνονται καλά, παιδιά μου, πάρτε τα.

Τα πήραν λοιπόν όλα και έφυγαν. Άφησαν μόνο ένα σκαλιστήρι. Το παίρνει αμέσως ο γέροντας και τρέχει πίσω τους φωνάζοντας:

- Παιδιά, πάρτε αυτό πού ξεχάσατε.

Οι ληστές τότε, θαυμάζοντας την ανεξικακία του, τα επέστρεψαν όλα στο κελί του και μετανοημένοι είπαν μεταξύ τους:

- Πραγματικά ο άνθρωπος αυτός είναι του θεού... Μόλις λοιπόν το διαβάσαμε αυτό, μου λέει ο επισκέπτης μας γέροντας:

- Ξέρεις, αββα μου, αυτά το περιστατικό πολύ με ωφέλησε.

- Πώς, πάτερ; τον ρώτησα εγώ. Και μου διηγήθηκε:

- Κάποτε που έμενα στα μέρη του Ιορδάνη, τα διάβασα, θαύμασα τον γέροντα κι έλεγα:

«Κύριε, Συ που με αξίωσες να έλθω στα σχήμα των αγίων αυτών γερόντων,
αξίωσε με ν’ ακολουθήσω και τα ίχνη τους». Καθώς λοιπόν είχα τούτο τον πόθο, μετά δυο μέρες φθάνουν λύστε. Μόλις χτύπησαν την πόρτα και κατάλαβα ότι ήταν λύστε, είπα: «Δόξα τω Θεώ, τώρα είναι καιρός να δείξω τον καρπό του πόθου μου». 

Άνοιξα και τους δέχθηκα με ιλαρότητα. Άναψα ένα λυχνάρι και άρχισα να τους δείχνω τα πράγματα λέγοντας:

- Μην ανησυχείτε. Πιστεύω ότι με τη χάρη του Κυρίου δεν θα σας κρύψω τίποτε.

- Έχεις χρυσάφι; με ρωτούν.

- Ναι, έχω τρία νομίσματα.

Και άνοιξα μπροστά τους ένα κουτί. Τα πήραν κι έφυγαν με ειρήνη.

Τότε εγώ συνεχίζει ο αββάς Ζωσιμάς αστειευόμενος του είπα:

- Γύρισαν, όπως και στον γέροντα; Μου απαντάει αμέσως:

- Ο Θεός να μην το δώσει, γιατί εγώ δεν ήθελα να επιστρέψουν.