Ἀπάντηση στό νέο βιβλίο τοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ:
Περί τοῦ 15ου Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου τοῦ π. Νικολάου Δημαρᾶ, δρος Νομικῆς
Περί τοῦ 15ου Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου τοῦ π. Νικολάου Δημαρᾶ, δρος Νομικῆς
Ἄλγος καί ἀπογοήτευση μᾶς προξένησε ἡ ἀνάγνωση τοῦ νέου βιβλίου τοῦ
ἱερομονάχου Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ «Ἡ διαχρονικὴ συμφωνία τῶν ἁγίων Πατέρων
γιά τό ὑποχρεωτικό τοῦ 15ου Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου περί
διακοπῆς μνημονεύσεως Ἐπισκόπου κηρύσσοντος ἐπ' ἐκκλησίας αἵρεσιν »
Τρίκαλα 2012.
Τό βιβλίο πραγματεύεται τό ἐπιβεβλημένο ἤ μή τῆς ἀποτειχίσεως τῶν
πιστῶν ἀπό τοὺς αἱρετικους ἐπισκόπους, ὅταν αὐτοί κηρύττουν κακόδοξες
διδασκαλίες καί δόγματα. Δέν διαφωνοῦμε μέ τὴν βασικὴ ἰδέα αὐτοῦ τοῦ
βιβλίου, ἀντιθέτως τὴν ἐπικροτοῦμε, καθὼς καί ἐμεῖς εἴμαστε
ἀποτειχισμένοι γιά τοὺς ἴδιους λόγους.
Πίπτει ὅμως, ὁ π. Εὐθύμιος σὲ διάφορες ὑπερβολὲς, ἀτοπήματα καί
πλάνες, ὅταν ἀναφέρεται περί Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς τῶν ἐκπεσόντων στὴν
πίστη ἐπισκόπων, ὅπως ἐπίσης καί στίς ἀναφορὲς του γιά τοὺς
ἀποτειχισμένους πιστοὺς τοῦ Παλαιοῦ Ἑορτολογίου.
Ἀρχικά θά θέλαμε νά τοῦ ἀπαντήσουμε στό πρῶτο θέμα ὅπου λέγει:
«Ἄν δημιουργηθῆ κάποια Σύνοδος παράλληλος πρός τὴν αἱρετικὴ ἤ
τοποθετηθῆ κάποιος Ἐπίσκοπος σὲ κάποια Ἐπισκοπῆ, χωρίς προηγουμένως νά
καταδικασθῆ ὁ ὑπάρχων αἱρετικός, τότε σταματᾶ ἡ ἀποτείχισις, ἀφοῦ
δημιουργεῖται μιά ἄλλη νέα «Ἐκκλησία», (σ. 245). «δέν νομίζω" (λέγει)
"ὅτι θά εὕρη κανείς παράδειγμα στὴν Ὀρθοδοξία κατά τό ὁποῖο νά ὑπάρχουν
σὲ μία ἐκκλησιαστικὴ ἐπαρχία καί νά ἀσκοῦν τά καθήκοντά των συγχρόνως
δύο Ἐπίσκοποι, ὀρθόδοξος καί αἱρετικός καί δύο ἀντίστοιχα Σύνοδοι, οἱ
ὁποῖες νά λειτουργοῦν
συγχρόνως καί παραλλήλως, χωρίς δηλαδή νά ἔχη καταδικασθῆ ἡ αἵρεσις ἀπό
ὀρθόδοξο Σύνοδο» (σ. 248).
Ἡ διδασκαλία αὐτή εἶναι κακόδοξος καί ὑπηρετεῖ πλήρως τά συμφέροντα καί τὴν ἐκκλησιολογία τῶν Οἰκουμενιστῶν ἐπισκόπων.
Στό βιβλίο τοῦ 19ου αἰῶνος τοῦ Μανουήλ Γεδεών, τοῦ μεγάλου
Χαρτο-φύλακα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ‘’Πατριαρχικοί Πίνακες’’,
παρατίθενται κατάλογοι τῶν Πατριαρχῶν, (αἱρετικῶν καί Ὀρθοδόξων), πού
πατριάρχευσαν μέχρι καί τὴν ἐποχή του στόν θρόνο τῆς Κων/λεως.
Ἀναφέρεται, λοιπόν, στὴν σελ. 122 τοῦ βιβλίου αὐτοῦ ὅτι, κατά τά
ἔτη 360-369 Πατριάρχης Κων/λεως ἐχρημάτισε ὁ Εὐδόξιος, ὁ ὁποῖος ἦταν
Ἀρειανός, ἀπό τὴν ἀρχή τῆς ἐμφανίσεώς του στόν ἐκκλησιαστικό βίο καί
μάλιστα αἱρεσιάρχης, ἀφοῦ ἐδημιουργησε καί δικὴ του αἱρετικὴ δογματικὴ
δοξασία.
Ὁ Πατριάρχης αὐτός ἐνεθρονίσθη στόν θρόνο τῆς Κων/λεως ἀπό ἑβδομήντα δύο Ἀρειανούς ἐπισκόπους! (σ. 123).