Από το βιβλίο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ»
του παμμακαρίστου πυρσού της οικουμένης Αγίου ΙΩΑΝΝΟΥ του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, του κήρυκος της μετανοίας και ελεημοσύνης
«Δεν είναι ο αγώνας μας προς τις δυνάμεις που έχουν αίμα και σάρκα» (Εφ. 6,12), και εσύ παχαίνεις τον εαυτόν σου, ενώ πρόκειται να παλαίψεις; Ο αντίπαλος διάβολος στέκεται τρίζοντας τα δόντια του, ενώ εσύ βρίσκεσαι σε κατάσταση αποχαυνώσεως και συγκεντρώνεις την προσοχήν σου στην τράπεζα; Γνωρίζω ότι αυτά άδικα τα λέγω, αλλά όχι για όλους. «Εκείνος που έχει αυτιά για να ακούει, ας ακούει» (Λουκά 2).
Ο Χριστός λειώνει από την πείνα, ενώ εσύ καταστρέφεις τον εαυτόν σου από τη γαστριμαργία• δύο εντελώς ασύμμετρα πράγματα. Ποιό κακό λοιπόν δεν προκαλεί η απολαυστική ζωή; Είναι αντίθετη με τον εαυτό της• γι’ αυτό δεν γνωρίζω πως έχει και το όνομα αυτό· διότι όπως ακριβώς η δόξα είναι ατιμία και ο πλούτος, ενώ είναι φτώχεια, όμως έχει το όνομα αυτό, έτσι και η τρυφηλή ζωή είναι αηδία.
Μήπως δηλαδή πρόκειται να θυσιασθούμε και παχαίνομε τους εαυτούς μας; Γιατί προσφέρεις στο σκώληκα πλούσιο τραπέζι; Γιατί αυξάνεις την ποσότητα της σήψεως, γιατί χύνεις πηγές ιδρώτων και συγκεντρώνεις δυσωδία; Γιατί καθιστάς τον εαυτό σου άχρηστο ως προς όλα; Θέλεις να γίνη ο οφθαλμός σου ισχυρός; Κάνε το σώμα σου δυνατό καθόσον και στις χορδές η μεν παχειά και αδιευκρίνητη είναι άχρηστη για τις μελωδίες, ενώ εκείνη που έχει λειανθεί από παντού είναι ρυθμική και παναρμόνια. Γιατί καταχωνιάζεις την ψυχή σου; Γιατί κατασκευάζεις τοίχο παχύτερο;
Γιατί δημιουργείς πολύ τον καπνό και πυκνό το σύννεφο, τη στιγμή που από παντού αναδίδονται ατμοί σαν πυκνή ομίχλη; Αν όχι κανένας άλλος τουλάχιστον οι αθλητές ας σε διδάσκουν, ότι το λεπτότερο σώμα είναι ισχυρότερο. Συνεπώς και η ψυχή που ζεί με ευσέβεια είναι ισχυρότερη διότι μοιάζει με ηνίοχο και ίππο…
https://www.facebook.com/Filoi.tis.Gnisias.Esfigmenou?ref=stream
του παμμακαρίστου πυρσού της οικουμένης Αγίου ΙΩΑΝΝΟΥ του ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, του κήρυκος της μετανοίας και ελεημοσύνης
«Δεν είναι ο αγώνας μας προς τις δυνάμεις που έχουν αίμα και σάρκα» (Εφ. 6,12), και εσύ παχαίνεις τον εαυτόν σου, ενώ πρόκειται να παλαίψεις; Ο αντίπαλος διάβολος στέκεται τρίζοντας τα δόντια του, ενώ εσύ βρίσκεσαι σε κατάσταση αποχαυνώσεως και συγκεντρώνεις την προσοχήν σου στην τράπεζα; Γνωρίζω ότι αυτά άδικα τα λέγω, αλλά όχι για όλους. «Εκείνος που έχει αυτιά για να ακούει, ας ακούει» (Λουκά 2).
Ο Χριστός λειώνει από την πείνα, ενώ εσύ καταστρέφεις τον εαυτόν σου από τη γαστριμαργία• δύο εντελώς ασύμμετρα πράγματα. Ποιό κακό λοιπόν δεν προκαλεί η απολαυστική ζωή; Είναι αντίθετη με τον εαυτό της• γι’ αυτό δεν γνωρίζω πως έχει και το όνομα αυτό· διότι όπως ακριβώς η δόξα είναι ατιμία και ο πλούτος, ενώ είναι φτώχεια, όμως έχει το όνομα αυτό, έτσι και η τρυφηλή ζωή είναι αηδία.
Μήπως δηλαδή πρόκειται να θυσιασθούμε και παχαίνομε τους εαυτούς μας; Γιατί προσφέρεις στο σκώληκα πλούσιο τραπέζι; Γιατί αυξάνεις την ποσότητα της σήψεως, γιατί χύνεις πηγές ιδρώτων και συγκεντρώνεις δυσωδία; Γιατί καθιστάς τον εαυτό σου άχρηστο ως προς όλα; Θέλεις να γίνη ο οφθαλμός σου ισχυρός; Κάνε το σώμα σου δυνατό καθόσον και στις χορδές η μεν παχειά και αδιευκρίνητη είναι άχρηστη για τις μελωδίες, ενώ εκείνη που έχει λειανθεί από παντού είναι ρυθμική και παναρμόνια. Γιατί καταχωνιάζεις την ψυχή σου; Γιατί κατασκευάζεις τοίχο παχύτερο;
Γιατί δημιουργείς πολύ τον καπνό και πυκνό το σύννεφο, τη στιγμή που από παντού αναδίδονται ατμοί σαν πυκνή ομίχλη; Αν όχι κανένας άλλος τουλάχιστον οι αθλητές ας σε διδάσκουν, ότι το λεπτότερο σώμα είναι ισχυρότερο. Συνεπώς και η ψυχή που ζεί με ευσέβεια είναι ισχυρότερη διότι μοιάζει με ηνίοχο και ίππο…
https://www.facebook.com/Filoi.tis.Gnisias.Esfigmenou?ref=stream