Παναγία Πορταΐτισσα

Παναγία Πορταΐτισσα

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Βιομηχανίες «Ἁγίων»;



                                     Βιομηχανίες «Ἁγίων» ;

Βιομηχανίες «Αγίων»;
Βιομηχανίες «Αγίων»;

Βιομηχανίες «Αγίων»;

γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας
17 Μαρτίου 2015, 11:01
- See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpuf

Βιομηχανίες «Αγίων»;

γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας
17 Μαρτίου 2015, 11:01
- See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpuf


            Νομοκρατοῦσα Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος (Νέον Ἡμερολόγιον)

 Γράφει στὸ Amen.gr ὁ Ἰωάννης Π. Μπουγᾶς, Δρ. Θεολογίας

17 Μαρτίου 2015


γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας - See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpuf




γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας
17 Μαρτίου 2015,
- See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpuf
γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας
17 Μαρτίου 2015,
- See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpuf
γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας
17 Μαρτίου 2015,
- See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpuf
γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας
17 Μαρτίου 2015,
- See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpuf
γράφει στο Amen.gr ο Ιωάννης Π. Μπουγάς, Θεολόγος -Δρ Φιλοσοφίας
17 Μαρτίου 2015,
- See more at: http://www.amen.gr/article20911?nld=1#sthash.CTBOCkI2.dpufΓρ

Τον τελευταίο καιρό προτείνονται από διαφόρους κύκλους και με διαφόρους τρόπους πολλές Αγιοποιήσεις διαφόρων προσώπων ( αγάμων κληρικών) που έζησαν και εκοιμήθησαν στα τέλη του περασμένου αιώνα στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος. Από αυτές τις προτάσεις απουσιάζουν Επίσκοποι, γυναικείες μορφές ή και μορφές εγγάμων κληρικών ή απλών λαϊκών παντός φύλου.

Την τελευταία εβδομάδα μάλιστα διάφορα μέσα μαζικής ενημερώσεως αναφέρουν ότι θα ακολουθήσουν και άλλες πέντε ή και περισσότερες αγιοποιήσεις προσώπων που έδρασαν στον Ελλαδικό χώρο και κοιμήθηκαν πριν από λίγα χρόνια. Άρθρα σε διάφορες ιστοσελίδες εκκλησιαστικών ειδήσεων, οι οποίες ιστοσελίδες έχουν αποβεί τα τελευταία χρόνια σημεία αναφοράς στον εκκλησιαστικό χώρο, αποφαίνονται για νέους Αγίους, ως γνώστες των αποφάσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ως να πρόκειται οι νέοι Άγιοι να είναι νέοι Υπουργοί, Διοικητές Οργανισμών και άλλοι εξουσιαστές των κατά τα άλλα συμπαθών τάξεων του κόσμου. Γνωρίζουν και δηλώνουν ποιοι θα ανακηρυχθούν Άγιοι από την Εκκλησία. 

Το πρόβλημα δεν είναι βεβαίως η σύντομη χρονική διάρκεια από της κοιμήσεως των υπό αγιοποίηση προσώπων, γιατί ποτέ η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν καθόρισε συγκεκριμένα έτη από της κοιμήσεως, για την αγιοποίηση των αντανακλώντων την δόξα του Θεού πιστών ανά τους αιώνας.

Το πρόβλημα είναι ότι κάθε παρέα, κάθε σέκτα, κάθε γιάφκα αφού αυτοονομαστεί γνήσια Ορθόδοξη, διακηρύσσει ότι κατέχει την πάσα αλήθεια για την Ορθόδοξη πίστη και φυσικά για το ποιος πρέπει να γίνει Άγιος, οποίος συνήθως έχει και κάποια σχέση με την ομάδα αυτή. Στην διαστροφή αυτή συνεπικουρούν ενίοτε και Ιερές Μονές.

Το πρόβλημα ευρίσκεται στο ότι ο απλός λαός δεν εκφράζεται ελευθέρως διότι ως γνωστόν επηρεάζεται από «ειδικούς» Γέροντες, παντογνώστες Θεολόγους και βεβαίως από την προπαγάνδα των εχόντων συμφέροντα από τις συγκεκριμένες αγιοποιήσεις. Την σημερινή εποχή είναι πολύ εύκολο να επηρεάσει με πολλούς τρόπους συγκεκριμένες ομάδες πιστών προκειμένου να κατορθώσει κάποιος την αγιοποίηση ενός δικού του προσώπου. Και το παιχνίδι αρχίζει πρωτίστως μέσω του Διαδικτύου με συγκεκριμένες ιστοσελίδες όπου περιγράφονται θαύματα του υπό αγιοποίηση προσώπου, καταγράφονται συνεντεύξεις προσώπων που γνώρισαν τον «Άγιο», εκδίδονται βιβλία, φυλλάδια , τα οποία συνήθως επαναλαμβάνουν τα ίδια περί της ζωής του, ανευρίσκονται μαρτυρίες από την πεθερά του αδελφού ή την κουμπάρα του «Αγίου», φιλοτεχνείται η εικόνα του ή οι εικόνες του, συντάσσεται η ακολουθία του, αρχίζουν να ευωδιάζουν τα αντικείμενα που κατείχε, ανευρίσκονται παντού άμφιά του, καταγράφονται Προφητείες που είπε για τον Αντίχριστο, για τον Πάπα, για την καταστροφή της Ελλάδος, για την κάρτα του πολίτη για τους ομοφυλόφιλους, για την λύση της μαγείας, για το πώς πρέπει να ζει ο καλός χριστιανός και άλλα ευτράπελα, οργανώνονται εκδρομές σε μέρη που ασκήτεψε και έζησε, κατευθυνόμενοι πιστοί συρρέουν περιμένοντας το θαύμα, τυπώνονται εικονίτσες με την μορφή του αγιοποιημένη και το χειρότερο σε λίγο θα διαμοιράζονται τα λείψανά του και η παραγωγή συνεχίζεται, το εμπόριο καλά κρατεί εκμεταλλευόμενο την ιερή αφέλεια των πιστών.

Αμφισβητούνται ή και καθυβρίζονται Επίσκοποι οι οποίοι τόλμησαν να ελέγξουν αυτές τις αγυρτείες και να διατρανώσουν το ορθόδοξο ήθος περί αγιοποιήσεων ενώ ασκούνται έμμεσες – αν όχι και άμεσες – πιέσεις ώστε η Ιεραρχία να επισπεύσει την αγιοποίησή του (μιας και εν προκειμένω μάλλον περί αγιοποιήσεως παρά αγιοκατατάξεως μπορούμε να μιλήσουμε).

Όλα θυμίζουν Μεσαίωνα, έναν ιδιότυπο Μεσαίωνα με σύγχρονο ηλεκτρονικό τρόπο. Σημάδια Αγιολατρείας;

Το ερώτημα που υπάρχει στους ελεύθερα πιστεύοντες στον Χριστό και στην Εκκλησία Του είναι: Ποιος καθορίζει αν τα υπό αγιοκατάταξη πρόσωπα έζησαν την ζωή του Χριστού; οι φανατικές ομάδες, οι έχοντες συμφέροντα ή η Εκκλησία Του δια των Επισκόπων;