Η μεγαλόσχημη μοναχή Νίλα (Ευδοκία Αντέεβνα Νοβίκοβα), γνωστή στους Ορθοδόξους Χριστιανούς όλης της Ρωσίας, εκοιμήθη στις 6 Μαρτίου 1999.Τα χαρίσματα που της δώρισε ο Θεός (προορατικό και διορατικό χάρισμα, θεραπεία ασθενών, παρηγοριά των ανθρώπων) επιβεβαιώνονται από πολλούς πιστούς χριστιανούς οι οποίοι ζητούσαν τη βοήθειά της. Με τους 
πνευματικούς της οφθαλμούς έβλεπε την ψυχή του ανθρώπου, όσα του συνέβησαν και όσα θα του συμβούν. Όλοι έφευγαν από το κελάκι της παρηγορημένοι και ενθαρρυμένοι..

Με τους πνευματικούς της οφθαλμούς η γερόντισσα έβλεπε ότι η σημερινή γενιά και η επόμενη θα περάσουν μεγάλες δοκιμασίες. Συχνά διηγούνταν πως επέζησε υπό συνθήκες
λιμοκτονίας στα στρατόπεδα συγκέντρωσης όταν η τροφή ήταν σχεδόν ανύπαρκτη:
«Να μη δώσει ο Θεός να περάσετε πείνα. Είναι φοβερό. Στο στρατόπεδο δεν έβλεπα ποτέ
ψωμί. Όταν ελευθερώθηκα μου φάνηκε πως δεν θα χορτάσω ποτέ το ψωμί. Η πείνα όμως θα
έρθει. Όταν ήμουν παιδί στην Ουκρανία όπου και να γύριζες το μάτι σου έβλεπες σιτηρά. Τα
στάχυα ήταν ένα και ένα. Φυσούσε ο αέρας και κυμάτιζαν σαν τα κύματα της θάλασσας μέχρι το
βάθος του ορίζοντα. ∆εν υπήρχε μεταξύ τους ούτε ένα αγριόχορτο. Τώρα όμως είναι γεμάτα
αγριόχορτα. Εγκατέλειψαν τη γη που είναι η τροφός μας. Πρέπει να δουλεύετε τη γη. Οι
άνθρωποι θα λογοδοτήσουν για το ότι την εγκατέλειψαν. Η πείνα θα έρθει επειδή εγκαταλείψαμε
τη γη. Εάν έχετε μία γωνίτσα φυτέψτε την. Θα σας βοηθήσει στον καιρό της πείνας.
Η αποθήκευση τροφίμων δε θα σας βοηθήσει επειδή η πείνα θα έρθει σταδιακά. Πρέπει να φροντίσετε να βρίσκεστε κοντά σ’ ένα κτήμα. Στις πόλεις θα είναι πολύ πιο δύσκολα. Η πείνα θα είναι τόσο τρομερή που οι άνθρωποι θα εισβάλουν στα σπίτια για να βρουν τρόφιμα. Θα σπάνε τζάμια και πόρτες και θα σκοτώνουν ανθρώπους για την τροφή. Πολλοί θα φέρουν όπλα και η ανθρώπινη ζωή δεν θα έχει καμία αξία.

Όταν θα έρθει ο Αντίχριστος η πείνα θα είναι μεγάλη και θα
εξαντληθούν τα σιτηρά. Πρέπει να ετοιμάστε βότανα να τα
ξεράνετε για να φτιάχνετε τσάι. Με αυτό θα επιζήσετε.
Επίσης η γερόντισσα έλεγε ότι στους έσχατους καιρούς στη
θέση της Αγίας Πετρούπολης θα είναι θάλασσα ενώ ένα μεγάλο
μέρος της Μόσχας θα βυθιστεί επειδή κάτω από τη γη υπάρχουν
μεγάλα κενά. Όταν ρωτήθηκε τι θα απογίνει το σπίτι και η κωμόπολη
στην οποία μένει, εκείνη απάντησε:

«Από την πόλη δεν θα μείνει τίποτα όρθιο. Μόνο το σπίτι μου
και άλλο ένα. Θα είναι πόλεμος, καταστροφές, το σπίτι μου όμως δεν
θα καταστραφεί. Εγώ δεν θα το δω. Εσείς όμως θα το δείτε. Να ο
δρόμος προς το Εκόριεβσκ. Το σπίτι μου θα μείνει όρθιο και γύρω
του τίποτα. Κατά τον πόλεμο θα καταστραφεί εντελώς.
-«Θα έρθει ο καιρός που θα εισβάλουν οι Κινέζοι και θα είναι πολύ δύσκολα για όλους». Αυτό το επανέλαβε δύο φορές.
«Παιδιά μου είδα ένα όνειρο. Θα γίνει πόλεμος. Θεέ μου. Τα παιδιά από 14 ετών θα τα
στρατολογήσουν και θα τα στείλουν στο μέτωπο. Σπίτι θα μείνουν μόνο τα παιδιά και οι γέροι.
Οι στρατιώτες θα πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι, θα τους μαζεύουν και θα τους στέλνουν στον
πόλεμο. Θα βασιλέψουν οι λεηλασίες και οι ανομίες των ενόπλων. Η γη θα είναι κατάσπαρτη με
πτώματα. Παιδιά μου πόσο σας λυπάμαι». Αυτό το επαναλάμβανε συχνά.
Ανάμεσα σε όλους τους αγίους η γερόντισσα Νίλα αγαπούσε ιδιαίτερα τον Άγιο Απόστολο
και Ευαγγελιστή Ιωάννη. Έλεγε ότι ο άγιος αγαπάει τη Ρωσία και ότι θα έρθει σε αυτήν τον
καιρό του Αντιχρίστου.

Σ’ ένα πνευματικό της τέκνο έδωσε την ακόλουθη προσευχή.
«Κύριε γεννηθήτω το θέλημά Σου εις εμέ. Βοήθησε με να Σου μείνω πιστός μέχρι το τέλος
της ζωής μου. Υπεραγία Θεοτόκε σώσον με τον αμαρτωλό. Άγιε Ιωάννη Θεολόγε να είσαι ο
καθοδηγητής μου και ο μεσίτης μου ενώπιον του Κυρίου και της Παναχράντου μητέρας Του».



imdleo.gr