Παναγία Πορταΐτισσα

Παναγία Πορταΐτισσα

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Μία Ἔνωσις μὲ πολλὰ Ἐρωτήματα: Ἀνοικτὴ Ἐπιστολὴ



Μία νωσις μ πολλ ρωτήματα: νοικτ πιστολ 

11 Ἀπριλίου, 2014 (N.H.)


Jean-Serge KATEMBUE
Rhineland, 10/23 Μαρτίου 2014
Τρίτη Κυριακ τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς
Το γίου Μάρτυρος Κοδράτου κα σν ατ Μαρτύρων.

Τν παροσα Τρίτη Κυριακ τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς (10/23 Μαρτίου, 2014) θ πραγματοποιηθε συλλείτουργο Γνησίων ρθοδόξων Χριστιανν μ κληρικος τεσσάρων κκλησιν τν Γνησίων ρθοδόξων Χριστιανν:
  • ΓΟΧ – ρχ. Καλληνίκου ( ποία νώθη τν 6/19 Μαρτίου μ τν Σύνοδο τν νισταμένων)
  • ROCOR- A  Ρωσικ Σύνοδος τς Διασπορς το Μητροπολίτου γαθαγγέλου
  • κκλησία τν Γνησίων ρθοδόξων τς Βουλγαρίας
  • κκλησία τν Γνησίων ρθοδόξων τς Ρουμανίας
 
πομένως, ατς ο τέσσαρες παρατάξεις βρίσκονται ν κκλησιαστικ κοινωνίμως, ατ νωσις δημιουργε πολλ ρωτήματα.  Μερικ κ τούτων τν ρωτημάτων φανερώνονται σ ατ τν νοικτ πιστολ πο πευθύνεται σ λα τ μέλη, πισκόπους, κληρικος, μοναχος τε κα λαϊκος, τν προαναφερομένων παρατάξεων.
 
Μία π τς βάσεις τς νώσεως ατς κα κοινωνίας εναι να κείμενο πο νομάζεται « Γνησία  ρθόδοξος  κκλησία ν Αντιστάσει στν Αρεση το Οκομενισμο» τ ποίο σχολείται μ θέματα κκλησιολογίας κα π τ ξς θ ναφέρεται στ ρθρο μας πλς ς «τ κείμενο» κα « συμφωνία». Τ «κείμενο» τοτο τελικς κυκλοφόρησε τ πόγευμα τς 9/22 Μαρτίου 2014.  Εχε τελειοποιηθε τουλάχιστν τρες μέρες νωρίτερα κα καθυστέρησις το κειμένου ξέπληττε.  μως, άγγλόφωνοι ναγνώστες μπόρεσαν ν διαβάσει τ κείμενο πι μπροστ χάρη σ διαρρο στ διαδίκτυο το κειμένου στν σττοπο «News from the Underground»  στς 7/20 Μαρτίου, 2014.

Προσωπικς, λυπούμεθα δι τν καθυστέρηση τς κυκλοφορίας το κειμένου κα δι τ γεγονς τι δν δόθη στ κοιν πρ τς τελικς ποδοχς του δι ν μπορέσουν ο ναγνώστες ν τοιμάσουν ρωτήματα κα σχόλια.  Μ ατ τν τρόπο, θ μποροσε πιτροπ ν καταλάβει τν κατανόηση στν πραγματικότητα το κειμένου π τος πλος  ναγνώστες κα ν βελτιώσουν τν ργασία της.  λοι γνωρίζουν πς ταν δουλεύεις να κείμενο γι πολ καιρ, τ πάντα σου φαίνονται κατανοητ, στόσο δια διατύπωση μπορε ν μν εναι σαφς δι τν ναγνώστη τς πρώτης φορς.  πίσης, μία δημόσια νακοίνωσις θ προσέδιδε τ κάταλληλο κα σφαλς ρθόδοξο πνεύμα στ ποίο « προστάτης τς πίστεως εναι τ διο τ σμα τς κκλησίας, κόμα κα ατς λας, ποίος πιθυμε ν παραμείνει λατρεία τους παράλλακτος κα μοια μ κενη τν πατέρων τους» (γκύκλιος τν Πατριαρχν τς νατολς, 1848).
Πυρπολούμενοι μετ τν δια πιθυμία ν περιφυλάξουμε τν πίστη μας, ναγινώσκουμε τν συμφωνημένο κείμενο μ προσοχή.  Τ θεωρομε πολ καλ κείμενο μ τν ξαίρεση νς μικρο σημείου τ ποίο, ν κα μικρό, μς φαίνεται κρίσιμο κα πικίνδυνο, κα ατ μς παρακινε ν γράψουμε τοτη τν νοικτ πιστολή.  πρώτος σκοπς τς νοικτς πιστολς ατς εναι ν ζητήσουμε πείγουσα κα πίσημη διευκρίνηση, χουσα τν δια σχ κα ξία μ τ συμφωνημένο κκλησιαστικ κείμενο.  Μάλιστα, στν τελικ, μόνο τ πίσημα γραφα θ χουν σχύ. δεύτερος σκοπς εναι ν πληροφορήσουμε λους τος Γνησίους ρθοδόξους Χριστιανος περ τν κινδύνων τς κκλησιαστικς συμφωνίας, γι ν λάβουν τ μέτρα τους.

Τ κρίσιμο σημεο στ κείμενο εναι τ ξς δάφιο περ τν λεγομένων «πισήμων ρθοδόξων κκλησιν» πο χουμε σημάνει μ ντονα γράμματα:
 
   
  ΣΤ’. πιστροφ ες τν Γνησίαν ρθοδοξίαν
 
1. Ες τν ποδοχν τν μετανοούντων αρετικν κα σχισματικν, α Οκουμενικα κα Τοπικα ΢ύνοδοι τς κκλησίας, κτς τς ρχς τς κριβείας,φήρμοσαν κατ καιρος κα τν λεγομένην ρχν τς Οκονομίας, μίαν δηλαδ Κανονικν κα Ποιμαντικν πρξιν, κατ τν ποίαν εναι δυνατν ν γίνεται πρόσκαιρος πόκλισις π το γράμματος τν ερν Κανόνων, νευ παραβιάσεως το πνεύματος Ατν.
 
2. ν τούτοις, Οκονομία δν δύναται ποτ βεβαίως κα ες οδεμίαν περίπτωσιν ν πιτρέψ τν μνήστευσιν οασδήποτε μαρτίας οουδήποτε συμβιβασμο σχετικς μ τν «ρθν κα ΢ωτήριον τς Πίστεως μολογίαν», φ’ σον Οκονομία ποβλέπει καθαρς κα μοναδικς, ν πνεύματι φιλανθρώπου συγκαταβάσεως, ες τν διευκόλυνσιν τς σωτηρίας ψυχν, πρ ν Χριστς πέθανεν.
 
 3. φαρμογ τς Οκονομίας κατ τν εσδοχν τν αρετικν κα σχισματικν ες κκλησιαστικν Κοινωνίαν, οδόλως σημαίνει τι κκλησίαναγνωρίζει τν γκυρότητα κα τ παρκτν τν μυστηρίων ατν, τν τελεσθέντων κτς τν Κανονικν κα Χαρισματικν ρίων Ατς.
 
4. γία ρθόδοξος κκλησία οδέποτε νεγνώρισεν, οτε κατ’ κρίβειαν, οτε κατ’ Οκονομίαν, τ κτς Ατς τελούμενα μυστήρια πολύτως κα ξποστάσεως, φ’ σον δηλαδ ο τελοντες ο μετέχοντες τν μυστηρίων τούτων παραμένουν ν τος κόλποις τς δίας ατν αρετικς σχισματικς Κοινότητος.
 
5. Δι τς φαρμογς τς Οκονομίας ποκλειστικς κα μόνον κατ τν εσδοχν ν μετανοί τν κτς Ατς, μεμονωμένων προσώπων Κοινοτήτων, ρθόδοξος κκλησία ποδέχεται μν μόνον τν τύπον το ξ αρετικν σχισματικν μυστηρίου, ἐὰν βεβαίως οτος χ τηρηθ νόθευτος, εδικς μάλιστα ν σχέσει πρς τ βάπτισμα, ζωοποιε δ τοτον τν τύπον δι τς νυπαρχούσης ες Ατν Φάριτος το γίου Πνεύματος, μέσ τν φορέων τς ν ληθεί Φριστο πληρότητος Ατς, τοι τν ρθοδόξων πισκόπων.
 
6. Εδικώτερον περ τν Μυστηρίων τν τελουμένων ες τς λεγομένας πισήμους ρθοδόξους κκλησίας, Γνησία ρθόδοξος κκλησία δν διαβεβαιο περ το κύρους ατν, οτε κα περ τς σωτηριολογικς ποτελεσματικότητος τούτων, δίως ες σους κοινωνον «ν γνώσει» μετ το συγκρητιστικο Οκουμενισμο, ς κα το Σεργιανισμο, στω κα ν Ατη δν παναλαμβάν πωσδήποτε τν τύπον ατν ες τος ν μετανοί εσερχομένους ες κοινωνίαν μετ’ Ατς, ν ψει μάλιστα τς συγκλήσεως μις Μεγάλης ΢υνόδου τς Γνησίας ρθοδοξίας, ες πισφράγισιν τν δη γενομένων ες τοπικν πίπεδον.
 
7. Εναι βέβαιον πάντως τι, ταν πλήττεται καθαρότης το Δόγματος τςκκλησίας, ς κ τούτου δ ξασθεν ρραγς σύνδεσμος μολογίας-Καθολικότητος-Κοινωνίας κα διαρρηγνύεται ντελς, τότε α μυστηριολογικα κα
σωτηριολογικα συνέπειαι εναι σοβαρώταται κα βαρύταται, προβλεπόμεναι σαφς π τν ποστολικήν, Πατερικν κα ΢υνοδικν Παράδοσιν.
 
Τ σημεο ΣΤ´ 6. φαίνεται πολύ κρίσιμο κα πικίνδυνο ες μς.  Γι ν ναλύσουμε πρέπει ν βλέπουμε πλατι χωρς ν περιορισθομε στ τελευταα 100 χρόνια οτε ν περιορισθομε στν λλαδικ χώρο.  Τ διο κείμενο δηλώνει πς «πίσημη ρθοδοξία» « χουν πλέον προσχωρήσει ποφασιστικς, σταθερς κα μετανοήτως ες τν διαδικασίαν τς συγκρητιστικς ποστασίας, σεργιανιστικο κα οκουμενιστικο τύπου, µίαν ντιεκκλησιαστικν κα ντικανονικν διαδικασίαν, ποία χει προωθηθ πιτραπ συνοδικς π τς εραρχίας ατν, μετ τν ποίων Γνησία ρθόδοξος κκλησία δυνατε ν χ οανδήποτε προσευχητικήν, μυστηριακν κα διοικητικν κοινωνίαν, συνεπς οσα πρς τς κκλησιολογικς ρχς Ατς ναντι τν «ψευδεπισκόπων» κα «ψευδοδιδασκάλων». (Δ6)
 
πως πολλο χουν πισημάνει,  ατ διαδικασία εναι 90 δη τν.  Μετ π τέτοια παρατήρηση, γι τν  λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία» μπορομε πλέον ν τν ρίσουμε κτς κκλησίας μ λες τς συνέπειες πο πονται.  σο φορ γιαστικ χάρη (χάρις προερχομένη π τ ερ μυστήρια) τ κοιν κκλησιολογικ κείμενο φησε ν ννοηθε τν πλήρη πουσία τς γιαστικς χάριτος ταν λέγει, «Εναι βέβαιον πάντως τι, ταν πλήττεται καθαρότης το Δόγματος τς κκλησίας, ς κ τούτου δ ξασθεν ρραγς σύνδεσμος μολογίας-Καθολι-κότητος-Κοινωνίας κα διαρρηγνύεται ντελς, τότε α μυστηριολογικα κα σωτηριολογικα συνέπειαι εναι σοβαρώταται κα βαρύταται, προβλεπόμεναι σαφς π τν ποστολικήν, Πατερικν κα Συνοδικν Παράδοσιν.» Ζ´ 7.
 
λλ τ κείμενο μόνο κα μόνο φήνει ν ννοηθε.  Κα τ κάνει μ τέτοιο τρόπο πο προηγούμενος σχυρισμς κυρώνεται π τν φράση ΣΤ6 πο λέγει
 
«Εδικώτερον περ τν Μυστηρίων τν τελουμένων ες τς λεγομένας πισήμους ρθοδόξους κκλησίας, Γνησία ρθόδοξος κκλησία δν διαβεβαιο περ το κύρους ατν, οτε κα περ τς σωτηριολογικς ποτελεσματικότητος τούτων, δίως ες σους κοινωνον «ν γνώσει» μετ το συγκρητιστικο Οκου-
μενισμο, ς κα το Σεργιανισμο, στω κα ν Ατη δν παναλαμβάν πωσδήποτε τν τύπον ατν ες τος ν μετανοί εσερχομένους ες κοινωνίαν μετ’Ατς, ν ψει μάλιστα τς συγκλήσεως μις Μεγάλης ΢υνόδου τς Γνησίαςρθοδοξίας, ες πισφράγισιν τν δη γενομένων ες τοπικν πίπεδον.»
 
Τρα βρισκόμαστε στν θέση τν ποία κκλησία τν Γνησίων ρθοδόξων Χριστιανν «περ τν Μυστηρίων τν τελουμένων ες τς λεγομένας πισήμους ρθοδόξους κκλησίας, Γνησία ρθόδοξος κκλησία δν διαβεβαιο περ το κύρους ατν, οτε κα περ τς σωτηριολογικς ποτελεσματικότητος τούτων» πότε «δν διαβεβαιο τι δν χουν τ μύστηρια ατ κύρος κα σωτηριολογικ ποτελεσματικότητα» καθς πισημαίνει νας ρευνητς το διαδικτύου.  Γι ν διαβεβαιωσομε ναμένουμε τν σύγκληση μίας Μεγάλης Συνόδου.  Προκαλε κπληξη τοτος σχυρισμς διότι ρχ τς πουσίας τς γιαστικς χάριτος κτς κκλησίας εναι γνωστ τοποθέτηση καθς κα τ διο κείμενο μας πενθυμίζει.  Παραδείγματος χάριν λέγει  Κανν ΜΣΤ' (46), τν γίων ποστόλων, «Επίσκοπον, ή Πρεσβύτερον αιρετικών, δεξαμένους βάπτισμα, ή θυσίαν, καθαιρείσθαι
προστάσσομεν, τις γαρ συμφώνησις Χριστώ προς Βελίαρ; Ή τις μερίς πιστώ μετά απίστους;»
 
Ερμηνεία Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει να αποστρέφονται τους αιρετικούς, και τας των αιρετικών τελετάς. Μάλλον δε αυτοί, οι αιρετικοί δηλαδή πρέπει να ελέγχωνται και να νουθετώνται από
τους Επισκόπους και Πρεσβυτέρους, μήπως ήθελαν καταλάβουν και επιστρέψουν από την πλάνην των. Δια τούτο ο παρών Κανών διορίζει ότι, όποιος Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος ήθελεν αποδεχθή ως ορθόν και αληθινόν το βάπτισμα των αιρετικών ή την παρ' αυτών προσαγομένην θυσίαν, ο τοιούτος, προστάζομεν να καθαιρεθή. Επειδή ποίαν συμφωνίαν έχει ο Χριστός με τον διάβολον; Ή ποίαν μερίδα έχει ο πιστός με τον άπιστον; Διότι εκείνοι όπου δέχονται τα παρά των αιρετικών, ή τα όμοια φρονήματα εκείνων έχουσι και αυτοί, ή το ολιγώτερον δεν έχουσι
προθυμίαν να ελευθερώνουν αυτούς από την κακοδοξίαν των. Οι γαρ συνευδοκούντες εις τας εκείνων τελετάς, πώς δύνανται να ελέγξουσιν αυτούς δια να παραιτήσουν την κακόδοξον και
πεπλανημένην των αίρεσιν;

πιβεβαιώνει τν κανόνα τοτον ν Τρούλλω Σύνοδος.  Μετ π τ πολυχρόνια δεδομένα θη, τ μοναδικ πο θ μποροσα ν διαβεβαίωνει κα πιβάλλεται ν διαβεβαιώνει κκλησία τν Γνησίων ρθοδόξων Χριστιανν θ ταν λειψις γιαστικς χάριτος στ μύστηρια τν λεγομένων «πισήμων ρθοδόξων», λλ δν τ κάνει σ τοτο τ κείμενο.  ντιθέτως,  φράση «Εδικώτερον περ τν Μυστηρίων τν τελουμένων ες τς λεγομένας πισήμους ρθοδόξους κκλησίας, Γνησία ρθόδοξος κκλησία δν διαβεβαιο περ το κύρους ατν, οτε κα περ τς σωτηριολογικς ποτελεσματικότητος τούτων» νοίγει μία πικίνδυνη κερκόπορτα.

Πράγματι ν δν μπορομε ν πιβεβαιώσουμε τι τ μυστήρια τν λεγομένων «πισήμων ρθοδόξων» εναι γκυρα κα χουν σωτηριολογικ ποτελεσματικότητα τότε δν μπορομε ν πιβεβαιώσουμε τι δν εναι.  Τότε, μιλντας πρακτικς, πιτρέπει στος Γνησίους ρθοδόξους Χριστιανος ν πιστεύουν κα ν μολογον τι πάρχει γιαστικ χάρις ες τν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία».  Τουλάχιστον, τσι μας φαίνεται σ μς. πότε πρώτη μας ρώτηση εναι ξς.  1. πιτρέπει τ κείμενο ν πιστεύουν Γνήσιοι ρθόδοξοι Χριστιανο τι πάρχει γιαστικ χάρις ες τν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία»;   Ἐὰν να, τότε νοίγει τν πίθο τς Πανδώρας μ μία σειρ ντιφάσεων.  Διότι εναι:
 
  • Σ ντίφαση μ τν μολογία τς κκλησίας ποία δν παραδέχεται γιαστικ χάρη ες τος αρετικος κα τν συνήθεια ν βάλει σ κανόνα κείνους μ σφαλμένη ντίληψη περ τοτου το θέματος.  Κα τ γίνεται τρα ν κάποιος δηλώσει τι, βασισμένος στ κκλησιαστικ κείμενο κα στν προαναφερμένη σαφ φράση, πίστευει πς πάρχει γιαστικ χάρις στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία»;  Θ εναι δυνατν ν καθαιρεθε ν εναι πίσκοπος, φορισθε ν εναι λαϊκς βάσει το  ΜΣΤ' (46) κανόνος τν γίων ποστόλων; (2η ρώτηση) 
  • Σ ντίφαση μ τ νάθεμα Ρώσων τς Διασπορς κατ το οκομενισμο τ ποίο κβάλλει τς κκλησίας σους πιστεύουν πς πάρχουν νεργ μυστήρια κτς κκλησίας.  νέχονται κα θ νέχονται πιστο στν κκλησία τν Γνησίων ρθοδόξων Χριστιανν ο ποίοι πιστεύουν τι πάρχει γιαστικ χάρις στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία»;  (ρώτηση τρίτη)
  • Σε ντίφαση μ τς μολογιακς γκυκλίους το 1935, το 1950, κα το 1974 τς κκλησίας τν Γνησίων ρθοδόξων Χριστιανν τς λλάδος ο ποίες κηρύττουν τν πουσία τς γιαστικς χάριτος στν κρατικ κκλησία τς λλάδος.  Πράγματι τ νέο κείμενο ποφασίζει ν μν κάνει καμμία ξεκάθαρη δηλώση περ τς πουσίας τς χάριτος στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία», φήνοντας (πως φαίνεται) ν ννοηθε πιθανότης ν πιστεύει κανες τι πάρχει  γιαστικ χάρις στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία».  π τν στιγμ πο κρατικ κκλησία τς λλάδος νήκει στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία» μας φήνει ν πιστεύουμε τρα τι  κρατικ κκλησία τς λλάδος διατηρε κάποια γιαστικ χάρη σ πλήρη ντίθεση  μ τς μολογιακς γκυκλίους το 1935, το 1950, κα το 1974; (τέταρτη ρώτηση) 
  • ν σχύουν ο μολογιακς γκυκλίους το 1935, το 1950, κα το 1974, τότε πουσία τς γιαστικς χάριτος στν κρατικ κκλησία τς λλάδος εναι βεβαιωμένη.  λλ κτς τς περιπτώσεως τς  λλαδικς κκλησίας εναι δυνατν λλο στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία»  ν πάρχει γιαστικ χάρις; (πέμπτη ρώτηση).  Ἐὰν να, εναι νεοημερολογιτισμς στν λλάδα τόσο διαφορετικ π τν νεοημερολογιτισμ στν Κωνσταντινούπολη, Ρουμανία, ντιοχεία, λεξάνδρεια, Φινλανδία κα Τσεχία, στε ν δικαιολογήσουμε τν παρξη γιαστικς χάριτος σ ατς τς συγκεκριμμένες κκλησίας τς λεγομένης «πισήμου ρθοδοξίας»; (κτη ρώτηση) 
  • Σ ντίφαση μ τ νάθεμα το 1987 κατ το νν κεκοιμημένου Κυπριανο τς Φυλς γι λόγους τι διος ναγνώριζε γιαστικ χάρη στν κρατικ κκλησία τς λλάδος.  Συγχωρέστε μας ν δν χουμε καταλάβει καλς τ νάθεμα.  πάρχει ντίφασις μεταξ το ναθέματος το Κυπριανο κα το νέου κειμένου; (βδομη ρώτηση).  Θ θελήσετε ν ξηγήσετε ες μς μ θεολογικς λεπτομέρειες π ποίων συνθηκν τελέσατε πιμνημόσυνο δέηση δι τν κεκοιμημένο Κυπριαν παξ κα τελεύτησε κτς κκλησίας (γδόη ρώτηση)
 
Η τελευταα ντίφασις περιέχει τν νοχ τς νοοτροπίας ντς τς κκλησίας τν Γνησίων ρθοδόξων Χριστιανν τι μπορε ν πάρχει γιαστικ χάρις στν λεγομένη «πίσημη κκλησία» εναι πι κρίσιμη.  ντ λοι ν χουν να πνεύμα κα να πιστεύω, θ βρισκόμαστε σ χωρισμ πίσω π μία φαινομενικ νότητα, λλοι πιστεύοντες ες τν παρξη τς γιαστικς χάριτος ες τν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία» κα λλοι πιστεύοντες τ ντίθετο.  Oκία μερισθεσα καθ’ αυτς πόσον σταθήσεται; Σ μία Γνησία ρθόδοξο σύνοδο θ μποροσε πλέον κανες ν βρε πίσκοπο πο πιστεύει πς λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία» χει γιαστικ χάρη κα ν βρίσκεται κα ν συλλειτουργε μ πίσκοπο πο πρεσβεύει τ ντίθετο. Oκία μερισθεσα καθ’ αυτς πόσον σταθήσεται;
 
Μακροχρόνια σύντομα, ατ σειρ ντιφάσεων πο εσήγαγαν μ μία παράγραφο, θέτει τν Γνησία ρθοδοξία σ σοβαρ κίνδυνο.  Κατ τς διδασκαλίες τν γίων Πατέρων, γιαστικ χάρις εναι μονοπώλιο τς κκλησίας.  πομένως, ἐὰν δν πκλείετε τν παρουσία τς γιαστικς χάριτος σ να μέρος ( νοίγετε τν πόρτα στν ποδοχ τς γιαστικς χάριτος στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία») τότε ναγνωρίζεται τοτο τ μέρος ς κκλησία ( νοίγετε τν πόρτα σ μία τέτοια ναγνώριση).  πομένως, χάριν στν μφιβολία ατ, τ κείμενο μπορε ν μς δηγε σ να εδος κρυπτοκυπριανισμο μικυπριανισμο πι πουλο κα τοιουτοτρόπως σως πι πικίνδυνο.
 
Πολλάκις στν στορία τς κκλησίας λας ταν φύλαξ τς πίστεως ν ο πίσκοποι σφαλαν.  ντιστάθηκε στν Σύνοδο τς Φερράρας-Φλωρεντίας   γιος Μάρκος Εγενικς κπρόσωπος το λαο τς Κωνσταντινουπόλεως κα (λίγο γνωστο) τς  κκλησίας τς Γεωργίας.  Στν Πολωνικ κατοχ τς Οκρανίας, ο πιστο ντιστάθησαν στν ονία ν πίσκοποι γκάλιασαν τν αρεση.  Μετ π τ μερολογιακ σχίσμα στν λλάδα, λας κράτησε τν πίστη, παρόλο πο λοι ο πίσκοποι βρίσκοντο στν ποστασία ως τ 1935.
 
Δι τοτο κα διότι δι του κείμενου τοτου σως χει νοίξει μία πικίνδυνη πόρτα ξατίας μίας σαφος διατυπώσεως, μς φαίνεται σωστ ν καλέσουμε παντες τος πισκόπους τος πογράφοντες τ κείμενο τοτον π ποιαδήποτε κκλησία ν
  • παντήσουν στ ρωτήματα τς πιστολς τοτης
  • μολογήσουν γραπτς τν προσωπικ τους θέση περ παρουσίας πουσίας γιαστικς χάριτος ες τν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία»
 
Κα δι τν αυτ μας
  • πορρίπτουμε τ κείμενο « Γνησία  ρθόδοξος  κκλησία ν Αντιστάσει στν Αρεση το Οκομενισμο» στν παρούσα διατύπωση κα ζητομε μία πίσημη κα γρήγορη νασύνταξη ποία θ δείξει σαφς κα ναφιβόλως τν πουσία γιαστικς χάριτος στν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία» ς ντότητα κτς κκλησίας.
  • παιτομε μία αστηρ κα δημόσια πιβουλ τν ερν Κανόνων πιτιμοσα τος δηλώντες τι πάρχει γιαστικ χάρη στος αρετικος κα σους μεταδίδουν μυστήρια στος αρετικος νευ προηγουμένης μετανοίας.
  • παιτομε  μία αστηρ πιβουλ τν ναθεμάτων τν Γνησίων ρθοδόξων κκλησιν κατ τν δηλώντων τι πάρχει γιαστικ χάρη στος αρετικος.
  • μολογομε  αυτος τοιμους ν ξεκινήσουμε κανονικς διαδικασίες (κκλησιαστικ δικαστήρια) κατ ποιονδήποτε χει θέσεις κα πράξεις ν ντιθέσει μ τς διδασκαλίες τς κκλησίας περ πάρξεως γιαστικς χάριτος κτς κκλησίας.
  • Δηλώνουμε τοιμοι ν διακόψουμε κκλησιαστικ κοινωνία μ ποιον πίσκοπο κηρύξει πράξει μ αρετικ τρόπο, προπαντς περ το ζητήματος περ γιαστικς χάριτος ες τν λεγομένη «πίσημη ρθοδοξία» ν ντιθέσει μ τ πνεύμα του
ΙΕΚανόνος τς Πρωτοδευτέρας Συνόδου.
 
σοι συμφωνον μ τν νοικτ μας πιστολ  καλονται ν τν διαδώσουν (μεταφραστα τς πιστολς εναι δεκτοί!) κα ν πράττουν σύμφωνα μ τοτη τν πιστολ κα τ πνεύμα της.

Jean-Serge KATEMBUE
Rhineland, 10/23 Μαρτίου 2014
Τρίτη Κυριακ τς γίας κα Μεγάλης Τεσσαρακοστς
Το γίου Μάρτυρος Κοδράτου κα σν ατ Μαρτύρων.