Παναγία Πορταΐτισσα

Παναγία Πορταΐτισσα

Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Η φρίκη της ηλεκτρονικής τυρρανίας

Η φρίκη της ηλεκτρονικής τυρρανίας - Μέσω των ιστοσελίδων "κοινωνικής δικτύωσης" αναγνώριση προσώπων σε διαδηλώσεις

Εικόνα
Πρίν απο λίγο ο φίλος μας Αλεξέι μας έστειλε ένα e-mail το περιεχόμενο του οποίου αποκαλύπτει ένα κομμάτι του αναπτυσόμενου παγκόμσιου ολοκληρωτισμού και συγκεκριμένα αυτό που αφορά το ηλεκτρονικό φακέλωμα και εν γένει την εξέλιξη της ηλεκτρονικής μορφής της σύγχρονης τυρρανίας.
Έτσι λοιπόν μια απλή φωτογραφία ενός πλήθους διαδηλωτών μπορεί να γίνει ένα "χρήσιμο εργαλείο" όχι μόνο στα χέρια των μυστικών υπηρεσιών, που ανμαμφισβήτητα διαθέτουν πιο εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης και αναγνώρισης,αλλά και οποιουδήποτε έχει την επιθυμία η πιο σωστά την διαστροφή να παίξει το ρόλο του πράκτορα.
Το παρακάτω e-mail το αφιερώνουμε εξαιρετικά σε όσους μας έλεγαν ευφάνταστους συνωμοσιολόγους,φοβικούς ή εχθρούς της τεχνολογίας ( Στο e-mail δεν αναφέρεται αν το περιεχόμενο προέρχεται απο δημοσίευση κάποιου ιστολογίου ή ιστοδελίδας και για αυτό δεν σημειώνουμε την πηγή)

ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ! ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΜΑΣ ΦΑΚΕΛΛΩΝΟΥΝ!

Δείτε:
http://www.gigapixel.com/image/gigapan-canucks-g7.html
Τοποθετήστε το δρομέα οπουδήποτε μέσα στο πλήθος και κάντε διπλό κλικ μερικές φορές και στη συνέχεια
χρησιμοποιήστε τη φέτα του ποντικιού για μεγέθυνση.
Αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε από Port Moody και δημοσιεύεται στην Tri-City News , 24 Ιουνίου.
Η αναγνώριση των προσώπων μέσα στο πλήθος....
Εδώ είναι ένα πλήθος πριν από την εξέγερση στο Βανκούβερ.
Μπορείτε να βρείτε το κεφάλι και το πρόσωπο με εκπληκτική σαφήνεια κι ευκρίνεια .
Είναι τρομακτικό. Μπορείτε να δείτε - και τα χαρακτηριστικά του κάθε προσώπου - και υπήρξαν χιλιάδες! Προστασία προσωπικών δεδομένων????
Επίσης, μολις πατηστε και το TURN OFF GigaTag.
επανω στο μαυρο πλαισιο εξω απο φωτο ,θα δειτε οσα ειδα κι εγω!
αν καταλαβα καλα σας δείχνει ονομαστικά όλους όσους μπορούν να ταυτοποιήσουν μέσω όλων των site κοινωνικής δικτύωσης ,όχι μόνο του facebook!!....

O φίλος μας id-ont.blogspot.com τα λέει εδώ και καιρό αλλά ποιός τον ακούει:

Ένας πόλεμος με στόχο να μας έχουν δικούς τους 24 ώρες το εικοσιτετράωρο


Εικόνα

Splunk, να μια εταιρεία με προοπτικές. Oταν όμως έχεις σκοπό να παρουσιάσεις τις τελευταίες τάσεις στον χώρο όπου κινούνται τα μεγάλα θηρία της κοινωνικής δικτύωσης και απόκτησης προσωπικών δεδομένων, γιατί άραγε να αρχίζεις από ένα άγνωστο όνομα; Η αιτία είναι το ότι κινητά τηλέφωνα, φωτογραφικές μηχανές, υπολογιστικά μηχανήματα, GPS, εταιρείες ηλεκτρονικών αγορών, παιχνίδια online δημιουργούν κάθε δευτερόλεπτο ποταμούς από δεδομένα. Πρόχειροι υπολογισμοί του φημισμένου McKinsey Global Institute δείχνουν ότι εκεί πίσω, στους σκληρούς δίσκους και στις διάφορες φορητές μνήμες, η ποσότητα στοιχείων που παράγονται κάθε χρόνο αυξάνεται κατά 40%. Και έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα των Big Data.

Ο κατακλυσμός των δεδομένων

Η εταιρεία Splunk λοιπόν φτιάχνει και πουλάει προγράμματα για την υποδοχή, την ανάλυση και την αξιοποίηση των δεδομένων που παράγονται άφθονα κάθε δευτερόλεπτο και βρίσκονται γύρω μας.
«Το κινητό μου τηλέφωνο, το σπίτι μου, το αυτοκίνητό μου ξερνούν συνεχώς στοιχεία, το καθετί δημιουργεί δεδομένα» εξηγεί ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας που παράγει προγράμματα για την υποδοχή αυτών των στοιχείων, την ταξινόμησή τους και τη δημιουργία δεικτών για τον εύκολο εντοπισμό τους.
Η Zynga, γνωστή για τα online παιχνίδια, χρησιμοποιεί τα προγράμματα αυτά για να εντοπίζει πού κολλούν όσοι παίζουν τα παιχνίδια της και πότε εγκαταλείπουν, σε μια προσπάθεια να κρατήσει τους παίκτες της όσο γίνεται περισσότερο συνδεδεμένους. Αλλη εταιρεία τα αξιοποιεί για να αναλύει το πώς αγοράζουν οι καταναλωτές διάφορα εμπορεύματά της και στην Ιαπωνία τα χρησιμοποιούν για να μπορέσουν να προβλέψουν το… επόμενο τσουνάμι. Πέρα από τη χρήση λοιπόν για καθαρά επιστημονικούς σκοπούς, οι εταιρείες επεξεργασίας δεδομένων ζουν καλά και βρίσκουν εύκολα χρηματοδότες διότι πολύς κόσμος έχει πλέον καταλάβει ότι διανύουμε την εποχή που δύουν τα παραδοσιακά μέσα ψυχαγωγίας και κοινωνικής συμβίωσης, όπως είναι τα συμβατικά τηλεοπτικά κανάλια, οι κινηματογραφικές αίθουσες και οι… επισκέψεις στα σπίτια. Ετσι οι γίγαντες του ψηφιακού χώρου έρχονται με νέες προσφορές.

Google όπως τηλεόραση…

Αρκεί να παρακολουθήσεις τις κινήσεις της Google ως σήμερα για να καταλάβεις τι ετοιμάζεται. Οταν αγόρασε το YouTube, οι περισσότεροι είδαν απλώς μια καλή κίνηση να αποκτηθεί ένα μέσο επικοινωνίας που θα προσπόριζε στην Google ακόμη μεγαλύτερη φήμη. Οι προσεκτικοί αναλυτές όμως διαπίστωσαν ότι τα σχέδιά της για το μέλλον ήταν φιλόδοξα. Πολύ φιλόδοξα, θα λέγαμε, για μεγαλύτερη ακρίβεια, αφού οι άνθρωποι δεν στοχεύουν σε τίποτε λιγότερο από το να υποκαταστήσουν τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια που υπάρχουν. Σκοπεύουν από τους επόμενους μήνες να εμφανίσουν μέσα από τη διεύθυνση του YouTube δεκάδες εξειδικευμένα δικά τους κανάλια, που θα τα βλέπεις μέσα από τον υπολογιστή και από το κινητό σου τηλέφωνο. Αθλητικά, πολιτικά, μαγειρικής, μουσικής και διάφορα άλλα πολύ πιο παράξενα. Ετσι θα προσελκύσουν κοινό, το οποίο το έχουν εύκολα έτσι κι αλλιώς από τη δραστηριότητα του YouTube και θα το αιχμαλωτίσουν στα δικά τους νερά. Στόχος είναι οι διαφημίσεις. Διότι θα μπορούν να δίνουν πλέον στους διαφημιστές και στους διαφημιζομένους αυτό που δεν μπορούσαν να κάνουν τα μεγάλα κανάλια. Να ξεχωρίσουν τα «συστατικά» του ανθρώπινου πολτού που παρακολουθούσε τα προγράμματά τους. Εξειδικεύοντας λοιπόν τώρα όλο και περισσότερο μέσα από διάφορες θεματικές πύλες, θα παραδίδουν τους καταναλωτές έτοιμους για να υποστούν την επίθεση της στοχευμένης πλέον διαφήμισης.

Θα συνδεθούμε ακόμα και με τις λάμπες!
Και τα πράγματα δεν σταματούν εδώ. Τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου ο κ. Αλμούνια και οι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης οι υπεύθυνοι για τις αντιμονοπωλιακές ρυθμίσεις μέσα στα κράτη της Αγοράς έδωσαν την έγκρισή τους για την απόκτηση από την Google της γνωστής μας Motorola, των 19.000 υπαλλήλων και του Android, του γνωστού λειτουργικού συστήματος για κινητά τηλέφωνα, ανταγωνιστικού του αντίστοιχου της Apple, έναντι ποσού περίπου 10 δισ. ευρώ. Απομένει η έγκριση από την αμερικανική κυβέρνηση και ο γίγαντας που ως τώρα φαινόταν να ενδιαφέρεται μόνο για το περιεχόμενο μπαίνει με πάταγο και στον τομέα των συσκευών. Και μάλιστα όχι των παλαιών γνωστών συμβατικών, αλλά για να λανσάρει την καινούργια άποψη: «Σε θέλω δικό μου όλη μέρα για τα πάντα». Δεν είναι η μόνη. Το ίδιο κάνει ήδη, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, η Apple, το Facebook ψάχνεται προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ το Amazon με τις ταμπλέτες ανάγνωσης, που δεν θα αρκούνται απλώς στην παρουσίαση των σελίδων ενός βιβλίου, ήδη δημιούργησε αξιοζήλευτη κίνηση.

Τώρα λοιπόν έρχεται η σειρά της Google.
Συσκευή – Περιεχόμενο – Διαφήμιση – 24 ώρες/7ημέρες.
Είναι το πακέτο που οι μεγάλες εταιρείες ονειρεύονται ότι μπορεί να δημιουργήσει τη νέα ψηφιακή οικολογία.
Οπου και να βρίσκεσαι, θα είσαι συνδεδεμένος μαζί τους.
Από κάποιο τυχαίο γεγονός διέρρευσε ότι η Google κατέθεσε αίτηση για την πρώτη συσκευή της. Η οποία, ξεκινώντας μαλακά, θα φέρνει πρώτα μουσική στο σπίτι. Με ανέσεις όπως Bluetooth και Wi-Fi, θα συνδέεται και με άλλες οικιακές συσκευές (προφανώς και με την τηλεοπτική οθόνη). «Θα συνδεθούμε ακόμη και με τις λάμπες» λέγεται ότι είπε στον ενθουσιασμό του κάποιος μέσα από την εταιρεία, η οποία προς το παρόν σκοπεύει να δώσει σε υπαλλήλους της τη συσκευή, όταν βέβαια κατασκευαστεί, για δοκιμές. Κάνοντας ένα ακόμη βήμα προς την ίδια κατεύθυνση, αφού ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο έδινε τη δυνατότητα να ακούς μουσική μέσω του πακέτου Google Music (μουσική αποθηκευμένη σε cloud), και αυτό συνδυαζόταν με τις «παρέες» στην α λα Facebook εφαρμογή Google Plus.

Οι πληροφορίες αυτές συνδυάζονται και με την αγορά της Motorola, η οποία έχει την τεχνογνωσία για την κατασκευή συσκευών, αλλά και με το γεγονός ότι η Google, η εταιρεία που αναγορεύθηκε από το περιοδικό «Fortune» η καλύτερη εταιρεία στον κόσμο για να εργάζεσαι σε αυτήν, ψάχνει πλέον και μηχανικούς για κυκλώματα και όχι μόνο τσακάλια στον προγραμματισμό. Αρα, αφού δεν θα έχει πρόβλημα να προσλάβει τους καλύτερους, θα μπορέσει να προχωρήσει.
Μαζί υπάρχει έτοιμο και το Google Wallet, μια εφαρμογή-επέκταση της πιστωτικής κάρτας για διάφορα ποσά, η οποία θα σου επιτρέπει ακόμη και για ένα κουτάκι χυμό να μη δίνεις μετρητά.
Ετσι πακεταρισμένος και στεγανά κλεισμένος στα προϊόντα μιας εταιρείας, είτε αυτή λέγεται Apple, είτε Google, είτε Facebook, μπορείς να αρμενίζεις στον κυβερνοχώρο με το καλαμάκι στο στόμα και να είσαι όλος δικός της…

Ο κατάσκοπος της τσέπης μας: Μέσω των smart phones η NSA υποκλέπτει τα πάντα...

Εικόνα

Εξαιρετικά ανησυχητικά νέα σε ότι αφορά την δράση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, βασικά της NSA και δευτερευόντως της CIA με αντικείμενο τα λεγόμενα smart phones. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο γερουσιαστής της Νέας Υόρκης, Τσάρλς Σάμερ, και η εφημερίδα N.Y.Times, τα κινητά τηλέφωνα τύπου smartphones Apple και Android είναι στην ουσία κινητοί σταθμοί παρακολούθησης πολιτών:

Βάσει συγκεκριμένου σειριακού αριθμού ο οποίος είναι καταχωρημένος υποχρεωτικά στις υπηρεσίες των ΗΠΑ, γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που είναι ο κάτοχος του τηλεφώνου, φυσικά μπορούν να παρακολουθήσουν τις συνομιλίες οποιουδήποτε, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο ως μέσο υποκλοπής ανοίγοντας τα μικρόφωνά του και να υποκλέψουν την συνομιλία, ακόμα και μέσω μιας νέας εφαρμογής να … υποκλέψουν το δακτυλικό αποτύπωμά του!

Πρόκειται για μια νέα εφαρμογή που ο ανυποψίαστος κάτοχος θεωρεί ότι πρόκειται για ένα από παιχνίδι, όπου βάζοντας το δακτυλό του, το κινητό θα μαντέψει … τη διάθεση έχει εκείνη την στιγμή! Στην πραγματικότητα σκανάρει το δακτυλικό του αποτύπωμα το οποίο υποκλέπτεται και μεταβιβάζεται μέσω του διαδικτύου που είναι συνδεδεμένα όλα smart phones, στις υπηρεσίες!

Επίσης πολύ εύκολα μπορούν να υποκλαπούν τόσο οι φωτογραφίες, όσο και ο κατάλογος των διευθύνσεων και τηλεφώνων που έχει αποθηκεύσει ο κάτοχος.

Ο γερουσιαστής Τ.Σάμερ απαίτησε να διαταχθεί έρευνα για όλες αυτές τις εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων τύπου smartphones Apple και Android μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να υποκλαπούν προσωπικά δεδομένα.
Η παρέμβαση του Γερουσιαστή ακολούθησε το δημοσίευμα της εφημερίδας Τάιμς της Νέας Υόρκης, στο οποίο τονιζόταν ότι οι εφαρμογές iPhone και Android, που κατεβάζουν οι χρήστες, βοηθούν ώστε να αποκτηθεί πρόσβαση σε δεδομένα άλλων χρηστών. Ο Σάμερ ζήτησε από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) να δρομολογήσει έρευνες για τις δυνατότητες των εφαρμογών αυτών.

«Όποτε κάποιος παίρνει μία φωτογραφία με το προσωπικό κινητό του τηλέφωνο, αυτή θα πρέπει να παραμένει προσωπική», τόνισε ο Γερουσιαστής, έπειτα από την επιστολή που κατέθεσε στην FTC, στην οποία καυτηριάζει.

Ας θυμηθούμε τι έγραψαν πρίν από λίγες ημέρες τα "Νέα"

Πόλεμος ξέσπασε για τον Μεγάλο Αδελφό της Google

Η εταιρεία έθεσε σε εφαρμογή τη νέα πολιτική απορρήτου της αγνοώντας την Κομισιόν
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 02 Μαρτίου 2012

Εικόνα

Πόλεμος μεταξύ της Google και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξέσπασε χθες, με αφορμή τη νέα πολιτική απορρήτου που έθεσε σε εφαρμογή η εταιρεία. Οι νέοι κανόνες, που επηρεάζουν δισεκατομμύρια χρήστες του Ιντερνετ σε όλο τον πλανήτη (μόνο η μηχανή αναζήτησης δέχεται κάθε εβδομάδα 1 δισ. επισκέπτες), επικρίθηκαν έντονα από χρήστες και αναλυτές της αγοράς του Διαδικτύου, οι οποίοι έκαναν λόγο για σοβαρό πλήγμα στην ιδιωτικότητα.

Πόση ελευθερία χωράει στην εποχή της Google; Ασφαλώς, όση επιτρέπουν οι ιδρυτές της. Η εταιρεία που το 1998 κατασκεύασε τη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψάχνουν πληροφορίες άλλαξε χθες και την πολιτική απορρήτου των υπηρεσιών της προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.

Χρήστες του Διαδικτύου και ειδικοί στην προστασία των προσωπικών δεδομένων έκαναν λόγο για «καίριο πλήγμα στην ιδιωτικότητα», ενώ η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι η νέα πολιτική της Google παραβιάζει το κοινοτικό δίκαιο.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση ζήτησε πριν από λίγες ημέρες από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της Γαλλίας (CNIL) να εξετάσει την πολιτική που έθεσε από χθες σε ισχύ η Google. Το πόρισμα των Γάλλων επιβεβαίωσε τους αρχικούς φόβους.

«Ανησυχούμε βαθύτατα ότι οι νέοι κανόνες δεν είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επιπλέον, οι προβλεπόμενοι κανόνες διαφάνειας δεν έχουν εφαρμοστεί», δήλωσε χθες η επίτροπος Δικαιοσύνης Βίβιαν Ρέντινγκ στον ραδιοφωνικό σταθμό BBC 4. «Η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι βασικός κανόνας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εμπεριέχεται στις συνθήκες της. Δεν είναι προαιρετική, είναι υποχρεωτική», πρόσθεσε η κ. Ρέντινγκ.

Η γαλλική Αρχή απεφάνθη ότι ο νέος κανονισμός απορρήτου παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Στις 27 Φεβρουαρίου ενημέρωσε την Google ότι θα ηγηθεί πανευρωπαϊκής έρευνας, που θα θέσει στο μικροσκόπιο τους όρους της νέας πολιτικής. Η Κομισιόν ζήτησε από την εταιρεία να αναστείλει προσωρινά την εφαρμογή των νέων κανόνων. Η Google όμως δεν συμμορφώθηκε και από χθες έθεσε σε ισχύ την αμφιλεγόμενη πολιτική της.

Οι νέοι κανόνες που θέσπισε ο κολοσσός των ηλεκτρονικών αναζητήσεων επιτρέπουν να διαμοιράζονται τα προσωπικά δεδομένα, που - έτσι κι αλλιώς - συλλέγονται από τις υπηρεσίες της Google, σε όλες τις υπόλοιπες πλατφόρμες της εταιρείας: στον ιστότοπο αναπαραγωγής βίντεο YouTube, στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Gmail, στο κοινωνικό δίκτυο Google+ και στον ιστότοπο Blogger, ο οποίος φιλοξενεί τα ιστολόγια με την κατάληξη «blogspot.com».

Η Google είχε ανακοινώσει από τον περασμένο Ιανουάριο ότι σκοπεύει να «απλοποιήσει» τους όρους προστασίας της ιδιωτικότητας στις υπηρεσίες της, ενοποιώντας από την 1η Μαρτίου τις 60 διαφορετικές πολιτικές που εφήρμοζε, σε μία «βίβλο» απορρήτου που θα ισχύει για όλες τις πλατφόρμες της.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Google, η πώληση διαφημίσεων που εξατομικεύονται για κάθε χρήστη, βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών για όσους σερφάρουν στο Ίντερνετ χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες της. Μέχρι χθες, οι πληροφορίες αυτές δεν ξέφευγαν από τα «όρια» της κάθε πλατφόρμας. Για παράδειγμα, μια αναζήτηση για ένα τραγούδι στο YouTube δεν επηρέαζε τα αποτελέσματα ή τις διαφημίσεις που συναντούσε ο χρήστης σε άλλους ιστότοπους της Google, όπως το Gmail. Από χθες αυτό έπαψε να ισχύει.

Η Google υποστηρίζει ότι η νέα πολιτική συμβάλλει στην ταχύτερη εξατομίκευση των αποτελεσμάτων αναζήτησης και των διαφημίσεων που προβάλλονται σε κάθε χρήστη. Οι χρήστες της Google θα έχουν παρατηρήσει ότι οι διαφημίσεις προσαρμόζονται στα… ενδιαφέροντά τους. Ακόμη και αν οι χρήστες διαφωνούν με την πολιτική απορρήτου της Google, δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εξαιρεθούν από τους όρους της αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της εταιρείας.

Οι επικρίσεις

Τις τελευταίες εβδομάδες, χιλιάδες χρήστες του Ιντερνετ επικρίνουν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα τη νέα πολιτική απορρήτου της Google.

Σε ηλεκτρονική ψηφοφορία που διεξήγαγε η βρετανική εφημερίδα «The Daily Telegraph», το 77% των χρηστών είχε - έως χθες το βράδυ - δηλώσει ότι ανησυχεί για τη νέα πολιτική απορρήτου της Google.

Παράλληλα, οι αναγνώστες της βρετανικής «The Guardian» βομβάρδισαν χθες το απόγευμα με ερωτήσεις το στέλεχος της Google Πίτερ Μπάρον, ο οποίος συμμετείχε σε ζωντανό διάλογο μαζί τους. Οταν ένας αναγνώστης τού επισήμανε ότι η συγκέντρωση των προσωπικών δεδομένων ενέχει τον κίνδυνο μαζικής υποκλοπής και διαρροής τους στο Ιντερνετ, ο Μπάρον απάντησε κάνοντας… ιστορική αναδρομή στην πολιτική που ακολουθεί η εταιρεία.

Το στέλεχος της Google παραδέχθηκε ότι η εταιρεία αποθηκεύει τα δεδομένα των χρηστών της για πάντα, εκτός αν κάποιος τα σβήσει χειροκίνητα ή διαγράψει τον λογαριασμό του. Δεν αρνήθηκε, επίσης, ότι η Google αξιοποιεί τις αναζητήσεις των χρηστών, προβάλλοντας διαφημιστικό υλικό με αντίστοιχο περιεχόμενο.

Το χρονικό των παραβιάσεων και το δικαίωμα των πολιτών στη... λήθη
Είναι ίσως η μόνη εταιρεία στον κόσμο που κατάφερε να μετατρέψει το όνομά της σε ρήμα. «Google» (ελληνιστί «γκουγκλάρω») σημαίνει στα αγγλικά «αναζητώ (μέσω του Google) πληροφορίες στο Ιντερνετ». Το ρήμα συμπεριελήφθη το 2006 ως λήμμα στα δύο κορυφαία λεξικά της αγγλικής γλώσσας στον κόσμο: στο Oxford English Dictionary και στο Merriam - Webster Collegiate Dictionary.
Η καταλυτική επιρροή της Google στην ψηφιακή εποχή δεν πέρασε απαρατήρητη ούτε από τους ανταγωνιστές της, αλλά ούτε και από τις δικαστικές αρχές δεκάδων κρατών, τις οποίες κατά καιρούς απασχόλησαν τα έργα και οι ημέρες της εταιρείας.

Η Google βρίσκεται επίσης στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ, οι οποίες διερευνούν τον τρόπο με τον οποίον η εταιρεία κατατάσσει τα αποτελέσματα αναζήτησης που προβάλλει και κατά πόσο ευνοεί τα δικά της προϊόντα έναντι ανταγωνιστικών υπηρεσιών.
Τον Μάιο του 2010 είχε προκληθεί σάλος μετά τη δημοσιοποίηση της παραβίασης προσωπικών δεδομένων από την υπηρεσία Street View της Google. Τα οχήματα της εταιρείας που κυκλοφορούσαν στους δρόμους και τραβούσαν φωτογραφίες συνέλεγαν επί τέσσερα χρόνια προσωπικά δεδομένα ανυποψίαστων πολιτών.
Δικαστικές και άλλες Αρχές σε όλο τον κόσμο έθεσαν υπό διερεύνηση τη λειτουργία του Street View, ενώ αρκετές χώρες απαγόρευσαν την υπηρεσία. Στην Ελλάδα η Αρχή Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα απαγόρευσε τη λήψη φωτογραφιών από τα αυτοκίνητα της Google τον Μάιο του 2009.

«Δικαίωμα στη λήθη»

Οι αναλυτές της αγοράς του Διαδικτύου συμφωνούν στην εκτίμηση ότι η Google μάλλον... ατύχησε στην επιλογή της να θέσει τώρα σε εφαρμογή τη νέα πολιτική απορρήτου των υπηρεσιών της. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αυστηροποιήσει τη νομοθεσία περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Σύμφωνα με τους κανόνες που έχουν προταθεί, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Ιντερνετ - όπως η Google, το facebook και η Yahoo! - θα είναι υποχρεωμένες να ζητούν την άδεια των χρηστών πριν αποθηκεύσουν ή πουλήσουν τα δεδομένα τους σε διαφημιστικές ή άλλες εταιρείες.

Εάν οι κανόνες αυτοί ισχύσουν, οι χρήστες του Διαδικτύου θα μπορούν ακόμη να απαιτήσουν την διαγραφή όλων των προσωπικών τους δεδομένων. Πρόκειται για το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», βάσει του οποίου ο κάθε πολίτης μπορεί να ζητά από τις εταιρείες να διαγράψουν οριστικά τα προσωπικά του στοιχεία τα οποία τηρούνται σε βάσεις δεδομένων.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, μόλις το ένα τέταρτο των χρηστών κοινωνικών δικτύων (26%) και το 18% όσων προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές αισθάνονται ότι έχουν τον πλήρη έλεγχο των δεδομένων τους.

Πηγή:

ΚΛΑΣΣΙΚΟΠΕΡΙΠΤΩΣΗ