Παναγία Πορταΐτισσα

Παναγία Πορταΐτισσα

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Ὁ Γέρων Γαβριὴλ τοῦ Ἁγ. Ὄρους «ξεσκεπάζει» ὅλας τὰς αἱρέσεις τοῦ παπισμοῦ καὶ ἐξηγεῖ διατὶ ὁ Πάπας εἶναι πρόδρομος τοῦ Ἀντιχρίστου

Ὁ Γέρων Γαβριὴλ τοῦ Ἁγ. Ὄρους «ξεσκεπάζει» ὅλας τὰς αἱρέσεις τοῦ παπισμοῦ καὶ ἐξηγεῖ διατὶ ὁ Πάπας εἶναι πρόδρομος τοῦ Ἀντιχρίστου



ΕΚ ΤΟΥ ΙEPOY ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΑΝΟΥ ΚΕΛΛΙΟΥ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

Μία
ποκαλυπτικ συνομιλία, ες τν ποίαν τονίζει τι Παπισμς δν χει μυστήρια, διότι δν εναι κκλησία. Χαρακτηρίζει τν Πάπαν Πρύτανιν λων τν αρετικν διδασκαλιν, νοθευτν τν ρθν δογμάτων τς Πίστεως, καινοτόμον κα μεταρρυθμιστν τν ποστολικν κα Πατερικν παραδόσεων. Διατ Πατριάρχαι, ρχιεπίσκοποι κα κληρικο παραβιάζουν τος ερος Κανόνας, τς ποφάσεις τν Οκουμενικν κα Τοπικν Συνόδων.

Α λειτουργικα φιέσται το Οκουμενικο Πατριάρχου μετ τν Παπικν πενθυμίζουν τ ουδαϊκν συνέδριον το Καϊάφα. Δν φείλομεν πακον ες τος πνευματικούς μας, ταν οτοι δν ρθοτομον τν λόγον τς ληθείας.

συνομιλία

Παραθέτομεν κατωτέρω λόκληρον τν συνομιλίαν, ποία πραγματοποιήθη τν 18ην Νοεμβρίου ες τν Πυλαίαν Θεσσαλονίκης. Ατη χει ς κολούθως:
 
- Γέροντα Γαβριλ ελογετε!
Θες ν ελογε σς κα λους τος δικούς σας σ λη σας τν ζω κα σ λη τν αωνιότητα. Εχομαι ν χαρίσει Θες σ λους τος νθρώπους ερήνη κα μετάνοια. ταν ναστήθηκε Κύριός μας μφανίστηκε στος μαθητές Του κα τος επε «Ερήνη μν». Τ πέροχα ατ λόγια, τν ερήνη ατν εχομαι κι γ σ λους. Εχομαι πίσης Κύριος ν ναστήσει τν λλαδίτσα μας κα ν τν βγάλει π ατ τ διέξοδα τ πνευματικ κα τ οκονομικά. Ν χουν λοι ο λληνες δουλει κα ν ζονε μ ξιοπρέπεια.

ρχηγς τν αρέσεων –Πρόδρομος το ντιχρίστου
- Γέροντα Πάπας τί εναι τελικά; Τί σχύει γι ατν σύμφωνα μ τος Πατέρες τς κκλησίας μας;
 
Πάπας εναι ρχηγέτης τν αρέσεων κα Πρύτανις τν αρετικν διδασκαλιν. Πρόδρομος το ντιχρίστου κατ τος γίους Πατέρες. μεγαλύτερος ρχιαιρεσιάρχης κα παναιρεσιάρχης λων τν αώνων κα τν ποχν. πινοητς τν μ ρθοδόξων δογμάτων πιδεξιότατος. φευρέτης τς διαστροφς τς λήθειας κανότατος. Μέγιστος καινοτόμος κα μεταρρυθμιστς τν ποστολικν κα Πατερικν παραδόσεων. ρχηγς κα θεμελιωτς τν παντοίων κακοδοξιν. Νοθευτς τς ρθοδόξου διδασκαλίας τ παντάπαν συναγώνιστος. Νοθευτς τν ρθν δογμάτων πάντ μίμητος. Διαστροφες τς γιαινούσης διδασκαλίας παντάπασι παράβλητος. Πάπας εναι τελεία προσωποποίησις τς πλάνης κα πόλυτος νσάρκωσις τς αρέσεως. ριστος θυντρ τς διαβρώσεως κα λλοτριώσεως τς ληθείας. Εσηγητς κα πρωταγωνιστς τν ντικανονικν κα ντιπαραδοσιακν πρωτοβουλιν λωσδιόλου σύμβλητος.
 
πατος καταλύτης κα περιφρονητς τν ποστολικν Κανόνων κα τν Κανόνων τν Οκουμενικν κα Τοπικν συνόδων. Διαιρέτης κα καταστροφες το νωθεν φαντο χιτνος τς κκλησίας τ παράπαν παράμιλλος. Πλήρης ωσφορικο κα κρατου γωισμο, φο νακηρύττει τν αυτό του λάθητο κα τν τοποθετε πάνω π τς Τοπικς κα Οκουμενικς Συνόδους. ξυνούστατος ερετς τν καινοτομιν κα τν μαρτημένων διδασκαλιν. Εναι χθρς το Θεο κα τς Παναγίας σπονδος, κα φίλος το διαβόλου παμφίλτατος. π τος ρειανος ες τος Παπικούς Φορες μονώτατος τν αρετικν φρονημάτων κα κακοδοξιν. Καινοτόμος κα μεταρρυθμιστς τν ποστολικν κα Πατερικν Παραδόσεων πο δν χει σάμιλλό του ες τν νθρωπίνη καθόλου στορία. ργον μοναδικν κα ποκλειστικν το Πάπα εναι α παντοαι καινοτομίαι κα κακοδοξίαι πο εσήγαγε ες τν νθρωπότητα κα τ ν μ κολουθε τ δόγματα τν ποστόλων, τν Διδασκάλων κα τν γίων Πατέρων.
 
Εσηγητς πολύτροπος τν μυρίων καινοτομιν ες τν πίστιν, τν ζων κα τν κκλησίαν. Πρωτοστατε ες πν κακν κα λέθριον δι σύνολον τν νθρωπότητα. Κατ τν διδασκαλία τν Πατέρων μας Πάπας εναι ψευδόχριστος κα ντίχριστος, μεγαλύτερος αρετικς λων τν αώνων κα τν ποχν. τι ταν ο ρειανο τν 4ο αἰῶνα εναι κα τώρα ο παπικοί.
 
γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος, νας π τος μεγαλύτερους σύγχρονους πολέμιους το παπισμο κα τν παπολατρν, λεγε πς παπισμς εναι πρόδρομος το ντιχρίστου.
 
γιος Κοσμς Ατωλός, φλογερς σαπόστολος κα θνομάρτυρας κήρυττε «Τν Πάπα ν καταρσθε, διότι ατς θ εναι ατία το κακο» (90 Προφητεία).
 
σιος ουστνος Πόποβιτς, ατς μεγάλος σύγχρονος Σέρβος γιος, μς δίδαξε πώς «Ες τν στορίαν το νθρωπίνου γένους πάρχουν τρες κυρίως πτώσεις: Το δάμ, το ούδα κα το Πάπα» (νθρωπος κα Θεάνθρωπος).

- Γέροντα Γαβρι
λ Παπικ κκλησία εναι κκλησία;

Παπικ κκλησία δν εναι κκλησία. Δν χει Μυστήρια. Χριστς πάνω στν πλανήτη τς Γς δρυσε μία κκλησία. ταν λέμε τ Σύμβολο τς Πίστεως τί μολογομε; τι πιστεύουμε «Ες μίαν, γίαν, Καθολικν κα ποστολικν κκλησίαν». Δν δρυσε Χριστς πολλς κκλησίες. Δν εναι κκλησία Πάπας. Δν χουν Μυστήρια ο παπικοί.
 
γιος Νικόδημος γιορείτης λέει μέσα στ Πηδάλιο τι ο παπικο εναι παμπάλαιοι αρετικοί, εναι βάπτιστοι (ρμηνεία ΜΖ´ ποστολικο Κανόνος). Τ γκλήματα ες τ νομα το Παπισμο τ διαπραχθέντα ες τ γιον ρος.

- Γέροντα γι τος παπικος τί σχύει στν πραγματικότητα;
 
Ο παπικο εναι χθρο το Θεο κα τς Παναγίας. Στ θαμα μ τν γιορείτη Ζωγραφίτη μοναχ πο ζοσε σ να κελλ στν ποχ πο ρθαν δ ο Λατνοι ν πείσουν τος πατέρες ν κάνουν τν νωση π Μιχαλ Η´ κα Βέκκου Πατριάρχου, δια Παναγία λέει τί εναι στν πραγματικότητα ο παπικοί. Τότε τν γιο Πρτο τν παγχονίσανε, τν γιο Κοσμ, τος λλους Καρετες μοναχος τος καρατομήσανε. Τος βηρτες τος πνίξανε. κείνη τν ποχ ξω π τ Βουλγαρικ τ μοναστήρι σ να κελλ ταν να γεροντάκι. Κα να βράδι πο λεγε μπροστ στν εκόνα τς Παναγίας τος Χαιρετισμος κα φτασε κα επε «Χαρε, νύμφη νύμφευτε», το μίλησε κα Παναγία μας κα το λέει: Χαρε κι σ γέρων το Θεο. Τ γεροντάκι φοβήθηκε κα το λέει Παναγία: Μ φοβσαι. Τρέξε στ μοναστήρι κα πς στος πατέρες πς ο χθροί μου κα ο χθρο το Υο μου ρχονται. Κι σοι θέλουν ς φύγουν στ δάση ν γλυτώσουν. σοι θέλουν ς μείνουν ν γωνιστον. Τότε τ γεροντάκι τρεξε στ μοναστήρι κα επε στος πατέρες ατ πο το επε Παναγία. Μερικο πατέρες φύγαν στά δάση. Εκοσιέξι πατέρες μ τν γούμενο κλείστηκαν στν πύργο, κα Παναγία πγε κε μόνη της ν τος μψυχώσει. Πγαν ο Λατνοι κα τος επαν ν ναγνωρίσουν γι κεφαλ τς κκλησίας τν Πάπα. ρνήθηκαν κα επαν μες μόνο τν ησο Χριστ ναγνωρίζουμε γι κεφαλ τς κκλησίας. Τος κάψαν. Τ νόματά τους εναι στ βουλγαρικ ρολόγια καταγραμμένα. ναφέρεται κόμη τι νας σκητς εδε ξω π τ κελλί του να βράδυ τν Παναγία μας μ δυ εροπρεπες νδρες. τρεξε βαλε μετάνοια κα λέει: Παναγία νά ρθες ν ελογήσεις τ κελλί μου. Κα Παναγία το λέει: Δν ρχομαι γιατ χεις μέσα τν χθρό μου. γέροντας στεναχωρήθηκε. Δν εχε κανένα μέσα. Μπροστ π καιρ εχε δανειστε να βιβλίο π να λλο σκητή. Κα διαβάζοντας στ τέλος εχε δύο λόγους το Νεστορίου κατ τς Παναγίας μας, πο τν ποκαλοσε Χριστοτόκο κα νθρωποτόκο κα χι Θεοτόκο. Ατ ταν ατία πο Παναγία μας επε δν ρχομαι, γιατ χεις μέσα τν χθρό μου.
 
ποιος χει φιλίες μ τος χθρος το Θεο κα τς Παναγίας γίνεται ατόματα κα ατς χθρς το Θεο κα τς Παναγίας κα θ χαθε μαζί τους. ερς Χρυσόστομος λέει: « τος χθρος το βασιλέως συμφιλιάζων, ο δύναται το βασιλέως φίλος εναι, λλ οδ ζως ξιοται, λλ σν τος χθρος πολεται».

Πότε δικαιολογε
ται νυπακο ες τος πνευματικούς
- Πολλο Πατριάρχες κα Δεσπότες γέροντα κομε ν λένε πς Πάπας εναι ντως κκλησία. μες τί πρέπει ν κάνουμε; Πρέπει ν κάνουμε πακο σ ατούς;
 
φείλουμε πακο στος Δεσποτάδες μας, στος πνευματικούς μας, ταν ρθοτομον τν λόγο τς ληθείας. ταν μως δν ρθοτομον τ λόγο τς ληθείας κα λένε αρετικ πράγματα, χι μόνο σ ατος δν πρέπει ν κάνουμε πακοή, λλ κα σ να γγελο π τν οραν ν κατέβει κα μς πε ντίθετα μ ατ πο διδάσκει κκλησία δν πρέπει ν κάνουμε πακοή.
 
χουμε καθήκοντα πρς τος πνευματικούς μας Πατέρες κα καθήκοντα πρς τν Θεό. Τ καθήκοντα πρς τν Θεν εναι πέρτερα τν καθηκόντων πρς τος πνευματικούς μας Πατέρες. ν να καθκον πρς τος πνευματικούς μας Πατέρες συγκρούεται μ τ καθκον μας πρς τν Θεόν, τότε παύει ν σχύει, καταργεται.
Παράδειγμα χουμε τν γία Γραφή. Τί διαβάζουμε στς Πράξεις τν ποστόλων; Ο Γραμματες κα ο Φαρισαοι, ο ουδαοι ρχιερες τανε ο πνευματικο γέτες στν ποχ το Κυρίου μας. Πιάσαν τος ποστόλους, τος βάλαν φυλακ κα τος επαν ν μ κηρύττουν. Πγε γγελος Κυρίου κα τος βγαλε κα τος επε ν κηρύξουν. Τος ξαναπιάσαν κα τος επαν: Τί σς επαμε; Γιατί δν κάνετε πακοή; μες εμαστε ο πνευματικο γέτες! Τότε πολογήθηκε πόστολος Πέτρος: «Πειθαρχεν δε Θε μλλον νθρώποις» (Πράξ. 5, 29).
πόστολος Παλος τί λέει πρς τος Γαλάτας· (1, 8) «λλ κα ἐὰν μες γγελος ξ ορανο εαγγελίζηται μν παρ εηγγελισάμεθα μν, νάθεμα στω». ταν δυνατν ποτ νας γγελος ν πάει στος Γαλάτας κα ν κηρύξει ντίθετα π ατ πο δίδαξε πόστολος Παλος; χι βέβαια! , τότε γιατί τ γράφει πόστολος ατό; σκοπο εναι; Περιττ εναι; στοχο εναι; τσι εκ κι ς τυχε τ βαλε; Τ βαλε γι ν μ παρασυρθομε κα πομε Δεσπότης μας εναι γιος. Μ τν προσευχή του νασταίνει νεκρούς, νορθε παραλύτους, νοίγει τ μάτια π τυφλούς, μετακομίζει ρη μ να πρόσταγμά του. λα ν τ κάνει ατά, φόσον λέει κάτι πο δν συμφωνε μ τν κκλησία, δν πρέπει ν τν κάνουμε πακοή.
Διαβάστε στ βίο το γίου Συμεν το Νέου Θεολόγου:                     
 
γιος θέλει ν φύγει π γούμενος κα καλε τν νέο γούμενο κα λη τν δελφότητα κα τος δίνει συμβουλές. Στ τέλος τί τος λέει; ν κα ατς σν νθρωπος κάνει κάτι πο δν συμφωνε μ τν κκλησία, μ ατ πο διδάσκει κκλησία, τότε προσωριν ν κάνετε πακο κα ο γεροντότεροι ν πνε ν τν πονε ν κάνει διόρθωση. Κα ν δν κάνει διόρθωση, χι μόνο σ ατν ν μ κάνετε πακο λλ οτε κα σ γγελο ξ ορανο, ν ρθει ν σς τ πε. Ατ εναι λόγια το γίου Συμεν το Νέου Θεολόγου.
 
ρχονται μερικο ερες στ κελλ κα μο λένε: Μο επε Δεσπότης ν στεφανώσω να ρθόδοξο μ να τερόδοξο. Κα ταν το λέω τι ατ παγορεύεται, ο κανόνες, γιος Νικόδημος στ Πηδάλιο. Λέει δν εναι γιον. μες εμαστε! Θ κάνεις πακο σ μς. Τ λέει πόστολος; «Πείθεσθε τος γουμένοις μν κα πείκετε...» (βρ. 13:17). Κα παιτονε π τος ερες ν κάνουν πακο κα σ πράγματα πο εναι ντίθετα μ τ διδασκαλία τς κκλησίας.
 
Πς ρμηνεύει ερς Χρυσόστομος τό «Πείθεσθε τος γουμένοις μν κα πείκετε...»; Ρωτάει γιος: Τ ον, φησίν, ταν πονηρός, , κα μ πειθώμεθα;
 
Κα ρωτάει κα προτρέπει ς ξς: Πονηρός, πς λέγεις; ε μν πίστεως νεκεν, φεγε ατν κα παραίτησαι, μ μόνον ν νθρωπος, , λλ κν γγελος ξ ορανο κατιών.
 
Διδάσκουν κα τν νυπακον ο Μεγάλοι Πατέρες τς κκλησίας Λένε μερικο χριστιανοί: φο τ επε Δεσπότης πρέπει ν τν κάνουμε πακοή! Κι μες ρωτμε: ν Δεσπότης σο λεγε ν μ φς γι να ξάμηνο θ κανες πακοή;
 
- χι! Σ ατ δν κάνουμε πακοή! Στν λικ τροφ λοιπν δν κάνουμε πακοή, γιατ μς βλάπτει ατ πο λέει Δεσπότης. Στ πνευματικ πο μς βλάπτουν κα φορον τν αωνιότητα πς κάνουμε πακοή;
 
ταν λέει κάτι Δεσπότης πο εναι σύμφωνο μ τν κκλησία θ κάνουμε πακοή. λλ, ταν λέει κάτι πο δν συμφωνε μ τν κκλησία, πς θ κάνουμε πακοή; Σέ ατος πο λένε πς πρέπει ν κάνουμε διάκριτη πακοή, νας γιος μακαριστς γέροντας γιορείτης λεγε: Ατο εναι ελαβες βλαμμένοι!
 
Μέγας θανάσιος, στλος τς ρθοδοξίας, λέει στ συγγράμματά του: «Ἐὰν πίσκοπος πρεσβύτερος, ο ντες φθαλμο τς κκλησίας, κακς ναστρέφωνται κα σκανδαλίζωσι τν λαόν, χρ ατος κβάλλεσθαι, Συμφέρον γρ νευ ατν συναθροίζεσθαι ες εκτήριον οκον μετ ατν μβληθναι ς μετ ννα κα Καϊάφα ες τν γέενναν το πυρός» (P.G. 35, 33-ΒΕΠΕΣ 33, 199).

κε θ πμε μ τν ννα κα τν Καϊάφα στν γέεννα το πυρός, ν κολουθήσουμε τος Δεσποτάδες μας, πο λένε τι Πάπας εναι κκλησία κα χει Μυστήρια κα πρέπει ν νωθομε. ν νας, Πατριάρχης εναι ατός, ρχιεπίσκοπος εναι, πίσκοπος, ,τι κα ν εναι δν σέβεται τος ποστολι- κος Κανόνες, δν σέβεται τος Κανόνες τν Οκουμενικν κα Τοπικν συνόδων, δν τηρε ατ πο δίδαξαν ο μεγάλοι Πατέρες τς κκλησίας ατς δν εναι ποιμένας. Τί εναι; Μς τ λέει νας μεγάλος Πατέρας τς κκλησίας μας το 1ου αἰῶνος. «Πς λέγων παρ τ διατεταγμένα πράσσων, κν ξιόπιστος , κν νηστεύ, κν παρθενεύ, κν σημεα ποι, λύκος σοι φαινέσθω ν προβάτου δορ φθορν προβάτου κατεργαζόμενος» (γιος γνάτιος Θεοφόρος P.G. 5, 912).
 
Ατς Πατριάρχης, ρχιεπίσκοπος, πίσκοπος, ποιος κα ν εναι, πο λέει πράγματα πο δν συμφωνον μ τν κκλησία, μ ατ πο δίδαξαν ο γιοι πόστολοι κα ο Πατέρες τς κκλησίας, δν εναι ποιμένας, εναι λυκοποιμένας κα χθρς το Θεο κα τς Παναγίας.
 
Λένε πολλοί: φο εναι πίσκοπος κα τ λέει ατό, θ κάνουμε πακοή. Τότε ταν Νεστόριος, πο ταν Πατριάρχης, λεγε γι τν Παναγία τι ταν νθρωποτόκος κα Χριστοτόκος πρεπε ο χριστιανο ν κάνουν πακο σ ατόν; πειδ ταν Πατριάχης; Κα ν πονε φο τ λέει Πατριάρχης θ κάνουμε πακοή; Τί θ γινόταν τσι; Θ γίνονταν λοι αρετικο κα θ χάνονταν. Δν θ σωζόταν κανένας, ν τν κολουθοσαν.
 
ρχονται στ κελλί μου μερικο ποψήφιοι ερες κα μο λένε· χει ελογία ν γίνω ερέας; Τος ρωτάω: Εχες σχέση λοκληρωτικ μ γυνακα νδρα πρίν...; μέσα στ γάμο σου μήπως μοίχευσες; Κα μο λένε: 
 
- Μ Δεσπότης επε πς μπορ. Τος παντ: ν μέρ κρίσεως δν θ σ κρίνει Δεσπότης λλ Δεσπότης Χριστός. 
 
- Μο επαν πς ν πάρχει πραγματικ μετάνοια, γάπη το Θεο μπορε ν σκεπάσει. Σημασία δν χει τί λέω γ τί λέτε σες τί σς λένε λλοι. Σημασία χει τί λένε ο γιοι. Σημασία χει ποιο εναι τ θέλημα το Θεο.

στάσις τν ρθοδόξων ναντι τν Παπικν κα τν Φιλοπαπικν
 
- Γέροντα ποιά στάση πρέπει ν κρατμε μες ο λαϊκο πέναντι στος ερες τος παπικος κα στος δικούς μας παπολάτρες;
 
Τν ποχ τς Φραγκοκρατίας, στν Κύπρο, ο ρθόδοξοι πίσκοποι κδιώχθηκαν, κα πιβλήθηκε στς ρθόδοξες κκλησίες κα τ μοναστήρια μνημόνευση τν Λατίνων πισκόπων. ρθόδοξος λας δν κκλησιαζόταν στος ναούς των, πειδ μνημονεύονταν τότε ο λατνοι πίσκοποι. γιος Γερμανς Β´ Κωνσταντινουπόλεως (1222- 1240) γράφει μία πιστολ στος Κυπρίους τότε κα τος λέει: «ξορκίζω λους τος λαϊκούς, σοι εστε γνήσια τέκνα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, ν φεύγετε λοταχς π τος ερες πο πέπεσαν στν ποταγ στος Λατίνους, κα μήτε σ κκλησία ν συγκεντρώνεστε μαζί τους, μήτε ν παίρνετε ποιαδήποτε ελογία π τ χέρια τους. Εναι καλύτερα ν προσεύχεσθε στ Θε στ σπίτια σας μόνοι, παρ ν συγκεντρώνεστε στν κκλησία μαζί μ τος Λατινόφρονες. Ε δ λλως, θ ποσττε τν δια κόλασι μ ατούς».

- Γέροντα ε
ναι σημαντικ κριβς κα νόθευτη τήρηση τς πίστεως; Πρέπει ν γωνιζόμαστε γι τν διατήρησή της;
 
Διαβάζουμε στ βίο το Μεγάλου Παϊσίου, 19 ουνίου, τ ξς: στειλε τν ποτακτικό του γι μία δουλει γιος. Κα στ δρόμο ποτακτικς βρκε να βραο. Το λέει Εβραος τι Μεσσίας δν γεννήθηκε κόμη, τν περιμένουμε. Κα ποτακτικς επε:
 
- Μπορε ν εναι κι τσι. (Δν συμφώνησε πόλυτα). Κι ταν γύρισε στν γέροντά του, τν γιο, ν βάλει μετάνοια το λέει:
 
- Δν σ γνωρίζω ποιός εσαι; Μ ατν τν λόγο πο επε φυγε Χάρη το Θεο. Θ ναφερθομε κα πάλι στν Μέγα θανάσιο. Χρόνια λόκληρα ταλαιπωρήθηκε. Πγε ξορία. κόμη κα Μέγας Κωνσταντνος τν ξόρισε, γιατ παρασύρθηκε π τν Εσέβιο Νικομηδείας κα π τν δελφή του πο εχε τ φρονήματα τν ρειανν. Γι να ι (γιτα) γωνίστηκε! Λέγαν ο ρειανο τι Υἱὸς εναι μοιούσιος μ τν Πατέρα. γιος τος λεγε χι μοιούσιος λλ μοούσιος. χουν τν δια οσία. Τ Τρία Θεα Πρόσωπα πανύψιστα, στηρίζονται στ μία κα ατ Θεία οσία. Κι φερνε γι παράδειγμα, σκύλος μοιάζει μ τ λύκο, σκύλος, μως δν εναι λύκος. χαλκς μοιάζει μ τ χρυσό, λλ χαλκς δν εναι χρυσός. ργυρος μοιάζει μ τν κασσίτερο, μως ργυρος δν εναι κασσίτερος. Και γι να ι (ιτα) γωνίστηκε κα πγε τόσα χρόνια ξορία. Δν μπορομε ν προδώσουμε τν πίστη μας κα ν ρνηθομε κα τ παραμικρό.

π προϋποθέσεις θ δεχθομε τν Πάπαν
- Γέροντα πάρχει περίπτωση ν δεχθομε κάποτε τν Πάπα κα τος παπικούς;
 
Τν Πάπα θ τν δεχθομε κα θ νωθομε, ταν ρνηθε λες τς αρετικς δοξασίες του κα παραδεχτε ,τι δέχεται κκλησία μας. Τότε θ νωθομε. λλ ατ εναι πάρα πολ δύσκολο. Μπορε κάποτε λιος ν πάψει ν νατέλλει π τν νατολ κα ν πάει π τ Δύση ν βγαίνει, Πάπας μως ποτ δν θ ρνηθε τ Πρωτεο, ποτ δν θ ρνηθε τ λάθητο, ποτ δν θ ρνηθε τ Filioque (Φιλιόκβε). Μπορε σ λλα μικρότερα ν κάνει ποχωρήσεις, λλ σ ατ δν θ κάνει ποτ ποχώρηση. Τ Filioque (Φιλιόκβε) εναι αρεση. Ο γιοι τς κκλησίας μας τ καταδίκασαν σν αρεση. Εναι αρεση. Τ Αγιο Πνεμα κπορεύεται μόνον π τν Πατέρα κα χι π τν Υό. Στν γία Τριάδα πάρχει μοναρχία κι χι διαρχία.

Α
συμπροσευχαί, 4ος ποστολικς Κανν κα γιος Σπυρίδων

- Γέροντα μερικο κληρικο μς λένε πς μπορομε ν συμπροσευχόμαστε μ καθολικούς. Πς δν πάρχει τίποτε κακ ν προσεύχεται νας δ κι νας κε (δίπλα- δίπλα).
 
Τ 1716 ο Τορκοι πολιόρκησαν τν Κέρκυρα κι π τν ξηρ κι π τ θάλασσα. γιος Σπυρίδωνας σωσε τότε θαυματουργικ τν Κέρκυρα. διοικητς το νησιο, νδρέας Πιζάνης, θέλοντας ν εχαριστήσει τν γιο γι τ σωτηρία, ποφάσισε ν στήσει στν να το γίου να θυσιαστήριο, να λτάριο, γι ν γίνεται πάνω σ ατ τ μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας κατ τ Λατινικ δόγμα, δίπλα στν γία Τράπεζα τν ρθοδόξων. Κι κε θ γινόταν π Λατνο ερέα θεία Λειτουργία.
 
γιος Σπυρίδων παρουσιάστηκε δυ νύκτες συνεχόμενες στν πνο το Πιζάνη μ νδυμα ρθόδοξου μονάχου κα το επε ν μ τ κάνει, διαφορετικ θ τ μετάνοιωνε. διοικητς δν κανε πακοή. Τ λλο βράδυ σκοπς στν εσοδο το φρουρίου κοντ στν πυριτιδαποθήκη βλέπει κάποιο μοναχ ν προχωρε μ να δαυλ ναμμένο στ χέρι κα ν μπαίνει στ Φρούριο. Το φώναξε: «Ποιός εσαι;». κουσε «Εμαι Σπυρίδων». Τ φρούριο τινάχτηκε στν έρα μ λα τ γύρω σπίτια. Σκοτώθηκαν χίλια τομα κα Πιζάνης. Δν γίνεται ρθοδοξία ν ναμιγνύεται μ τν Παπισμό. Δν γίνεται. Δν μπορομε ν συμπροσευχόμαστε μ αρετικούς. Ατ τ παγορεύουν ο ερο κανόνες. Οτε ν δεχόμαστε μέσα στν κκλησία καθολικούς. Οτε ν τος δίνουμε ντίδωρο. 45ος ποστολικς Κανόνας λέει: «πίσκοπος, πρεσβύτερος, διάκονος, αρετικος συνευξάμενος μόνον, φοριζέσθω, ε δ πέτρεψεν ατος ς κληρικος νεργσαί τι, καθαιρείσθω». (ν κάποιος πίσκοπος, Πρεσβύτερος διάκονος μ τος αρετικος συμπροσευχηθε μόνο, ν φορίζεται, κι ν πέτρεψε σ ατος ς κληρικο ν πράξουν κάτι, τότε ν καθαιρονται ο ρθόδοξοι πο τ πέτρεψαν).
ρα Πατριάρχης πο φερε στ θρονικ γιορτ τ 2006 τν Πάπα, τν βαλε μέσα στ Θεία Λειτουργία κα το πέτρεψε ν πε τ Πάτερ μν, σύμφωνα μ ατν τν 45ο ποστολικ Κανόνα εναι φορισμένος κα καθηρημένος δυνάμει. νεργεί πρέπει ν γίνει μία σύνοδος ν τν βγάλει.

Δ
ν χουν ερωσύνη
 
- Γέροντα Γαβριλ εναι μερικο ερωμένοι πο λένε τι ο παπικο χουν ερωσύνη. Τί παντμε σ ατούς;
 
χι δν χουν ερωσύνη. Τ λένε ο γιοι. γιος Νικόδημος στ Πηδάλιο λέει: ο παπικο εναι βάπτιστοι, εναι παμπάλαιοι αρετικοί. Πς χουν ερωσύνη; Κι στερα ρωτμε τος ερες ατος πο λένε τι ο παπικο εναι κκλησία κα πρέπει ν νωθομε κα τος βάζουν μέσα στν κκλησία κα τος δίνουν ντίδωρο:
 
ταν τελον τν Θεία Λειτουργία κα λένε τς εχς τν κατηχουμένων τ λένε κε πέρα; σοι κατηχούμενοι, προέλθετε... ο κατηχούμενοι, προέλθετε... σοι κατηχούμενοι, προέλθετε. Μή τις τν κατηχουμένων. (Οσοι εσαστε κατηχούμενοι ν πηγαίνετε... ο κατηχούμενοι ν πηγαίνετε... σοι εσαστε κατηχούμενοι, ν πηγαίνετε. Κανένας δ π τος κατηχού μενους). Τί εναι ο κατηχούμενοι; Εναι γραμμένοι στς δέλτους τς κκλησίας κα κατηχονται κα σ λίγο θ γίνουν κα ατο μέλη τς κκλησίας. Κι μως οτε ατος κκλησία τος φήνει ν πάρουν μέρος σ λη τ Θεία Λειτουργία. ταν κάνετε τ Θεία Λειτουργία, θέατρο παίζετε; Δν πιστεύετε σ ατ πο λέτε; Πς θ βάλεις να αρετικ κα θ το δώσεις ντίδωρο;
 
ναφέρεται τ ξς: Πατριάρχης θηναγόρας κανε τν ρση τν ναθεμάτων. Κα κοιμήθηκε. πατρ Θεόκλητος Διονυσιάτης ζοσε, κι μφανίστηκε να βράδυ στν πνο του σν ρκούδα θηναγόρας, κα λέει στν Θεόκλητο: - Θεόκλητε, Θεόκλητε, τ κανα, τ κανα...

χθρο Θεο κα Παναγίας
 
- Γέροντα ποιό εναι τ ποτέλεσμα μις αρεσης στν νθρωπο;
Κάποτε πγαν στν ββ γάθωνα ο πατέρες ν τν πειράξουν. Το λένε εσαι πόρνος. Εμαι παντάει. Εσαι γαστρίμαργος. Εμαι. Εσαι θυμώδης. Εμαι. Εσαι τοτο. Εμαι. Εσαι αρετικός. ντέδρασε! Το λένε γιατ τ κανες ατό; Ατ λα πο μο επατε προηγούμενα δ μ χωρίζουν π τ Θεό. αρεση μ χωρίζει π τ Θεό. Ο αρετικο εναι χθρο το Θεο κα τς Παναγίας. Δν πρέπει ν χουμε μ ατος φιλίες. Πάπας εναι ρχιαιρεσιάρχης. Εναι ντίχριστος. Πρόδρομος το ντιχρίστου. ργανο το Σαταν. Διαβάστε τ ναθέματα. Δετε τί ναθέματα χει κκλησία τν Κυριακή τς ρθοδοξίας. Τί ναθέματα χει γι ατος τος αρετικούς.

Τ
βιβλίον το σίου Νήφωνος
 
- Γέροντα στ ζητήματα τς πίστεως Θες πς θέλει τν νθρωπο;
 
ναφέρεται σ να βιβλίο το σίου Νήφωνος τ ξς: Πγε νας στν γιο κα λέει· εμαι λυπημένος, πο χάθηκε βασιλις Σολομν μ τόση σοφία. Λέει κι γιος· κι γ εχα ατν τ λύπη. πισκέπτης τότε πίεζε τν γιο ν το πε κάτι πάνω σ ατ τ θέμα. φο τν πίεσε πολ, το λέει κι γ εχα ατν τν γνώμη πς Σολομν χάθηκε, λλ μο μφανίστηκε Χριστς κα μο λέει: - Δ χάθηκε Σολομών, πως σες νομίζετε. Παρασύρθηκε μν π τς παλλακίδες κι δρυσε εδωλεα κι κανε ερες τν εδώλων λλ ρητ δν μ ρνήθηκε. Κι γ σν Θες πο εμαι κα σώζω σους θέλω, πρα πόψιν μου πς τόσα χρόνια βασανίστηκε κα στν δη κα τν σωσα. πόστολος Παλος λέει σ μία πιστολή του (βρ. 11, 32-33)· «πιλείψει γάρ με διηγούμενον χρόνος περ Γεδεών, Βαράκ τε κα Σαμψν κα εφθάε, Δαυΐδ τε κα Σαμουλ κα τν προφητν, ο δι πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, εργάσαντο δικαιοσύνην, πέτυχον παγγελιν». Σαμψν εχε πέσει σ σαρκικ μαρτία μ τ Δαλιδά, μία εδωλολάτρισσα. Κα μως πόστολος Παλος τν κατατάσσει μεταξ τν σεσωσμένων, γιατ δν ρνήθηκε τν πίστη του.
 
Θες θ κρίνει μ πιείκεια τος χριστιανος πο χουμε δυναμίες κα γωνιζόμαστε κα μετανοομε. Στ θέματα μως τς πίστεως θ εναι πολ αστηρός. Δν θ σωθε κανένας πο θ ρνηθε τν πίστη του. στω κα τ παραμικρ ν κάνει, τν παραμικρ παραχώρηση.

Παράνομα τ
Παγκόσμια Συμβούλια κκλησιν
 
- Λέει γέροντα μία μερίδα το κλήρου πς καλ κάνει Πατριάρχης κα κινεται μ ατν τν τρόπο πέναντι στος παπικούς. Γιατ ν νωθομε, λοι ατο ο ρωμαιοκαθολικοί (τος ποίους μερικο δη τος θεωρον κατηχούμενους!) θ ναγνωρίσουν τν ρθότητα τς πίστεώς μας κα θ γίνουν ρθόδοξοι;
 
Τ επαμε στν ρχή. Μπορε λιος ν πάψει ν βγαίνει π τν νατολ κα ν πάει ν βγαίνει στ Δύση, μπορε κάποτε ν γίνει ατό. Πάπας ποτ δν θ ρνηθε τ λάθητο, τ πρωτεο, τ Filioque (Φιλιόκβε). Ποτ δν θ κολουθήσει μς Πάπας, λλ χει παίτηση μες ν τν κολουθήσουμε κα ν τν προσκυνήσουμε.
 
Τί λέει πόστολος Παλος στν Τίτο; «Αρετικν νθρωπον μετ μίαν κα δευτέραν νουθεσίαν παραιτο» (Τίτ. 3, 10). Τ Παγκόσμια Συμβούλια κκλησιν πο γίνονται εναι παράνομα, γιατ δν παίρνουμε ντολς π τν ορανό. Δν ξερε πόστολος Παλος τί γραφε; νας αρετικς δν γυρίζει ποτέ, ν δν πέμβει Θες ν τν φωτίσει. «Αρετικν νθρωπον μετ μίαν κα δευτέραν νουθεσίαν παραιτο». Φεγε, παράτησέ τον. Μ σχολεσαι μαζί του κα κάνε προσευχ ν τν φωτίσει Θεός.

Τ
κοινν Ποτήριον
 
- Γέροντα, ταν φτάσουμε στ κοιν ποτήριο, ν κοινωνομε μες π καθολικος κα ο καθολικο π μς, ταν φτάσουμε στ σημεο ν γίνεται μνημόνευση το νόματος το Πάπα στς ρθόδοξες Θεες Λειτουργίες, τότε τί πρέπει ν κάνουμε;
 
Θ χωρίσουμε π ατος κα δν θ χουμε καμι πικοινωνία μαζί τους, γιατ ν τος κολουθήσουμε, θ πμε μαζί τους στν κόλαση.
 
Εχόμεθα ν εναι ρθόδοξοι κα ν μ εναι Μασόνοι
 
- Γέροντα πιστεύουν μερικο τι Οκουμενικς Πατριάρχης κα ο λλοι Πατριάρχες, ρχιεπίσκοπος θηνν κα πολλο πίσκοποι δν εναι Χριστιανο ρθόδοξοι λλ εναι Μασόνοι ψηλόβαθμοι κα δν πιστεύουν στ Θεό. Λένε, πς εναι δυνατν ν εναι ατο ρθόδοξοι, φο συστόλως κα δες παραβαίνουν τος ποστολικος Κανόνες, τος κανόνες τν Οκουμενικν κα Τοπικν συνόδων, πορρίπτουν κα θετον τ διδασκαλία τν μεγάλων πατέρων τς κκλησίας μας; ναρωτιονται μήπως τελικ δν πιστεύουν στ Θεό, στν θανα ασία τς ψυχς, στν όρατο κόσμο, τος γγέλους κα τος δαίμονες, στν Κόλαση κα στν Παράδεισο, στ μέλλουσα Κρίση κα νταπόδοση; Μήπως λα ατά τ θεωρον παραμύθια;
 
Εχόμεθα ν εναι ρθόδοξοι κα ν πιστεύουν στv Θεόv. Μακάρι ν μv εναι μασόνοι κα χθρο το Θεο κα τς Παναγίας, κα ντίχριστοι. ν ατο εναι ντως μασόνοι κα θεοι κα πιστοι μ τ ψηλ διάσημά τους, θ καταλάβουν τ φρικτότερα μέρη τς Κολάσεως.
 
Τ παισιώτερα κα τ πλέον ποτρόπαια νόματα ρχιερέων πο γνώρισε κόσμος σ λες τς προχριστιανικς κα μεταχριστιανικς ποχς ν τ ρο τν αώνων εναι δύο: ννας κα Καϊάφας, Χριστοκτόνοι κα Θεοκτόνοι.
 
πευθυνόμενος κανες πρς τν Οκουμενικ πατριάρχη κ. Βαρθολομαο μ μείωτο τ σεβασμ πρς τν πάνσεπτο Οκουμενικ Θρόνο, πηγ κα μύντορα τν ρθοδόξων δογμάτων μέχρι τ τέλος το 19ου αἰῶνος θ μποροσε ν το επε:
 
Παναγιώτατε,
 
Ο λειτουργικς ατς φιέστες κα τ σα παράδεκτα πογράφονται ς συμφωνίες κα ς δθεν θεολογικ κείμενα, πενθυμίζουν τ ουδαϊκν Συνέδριον το Καϊάφα. Τ παράνομον κενο Συνέδριον ες τ ποον συνεφωνήθη Σταύρωσις το Κυρίου μν ησο Χριστο. Πράγματι, βλέποντας κανες κα μελετντας τς λες κινήσεις, φέρει ες τν νον του τ σα, μεταξ τν λλων, ναφέρει πρς βραίους πιστολή: «νασταυροντας αυτος τν Υἱὸν το Θεο κα παραδειγματίζοντας» (βρ. 6, 6). Τοτο, δηλαδ νασταύρωσις το Χριστο συμβαίνει διότι ν κα φίσταται πίστις ες τν Θεότητα το Χριστο, μως ταν λλοιοται κριβς Δογματικ διδασκαλία, πως ατ τν κατέχει ρθόδοξος κκλησία μας, τότε πλ πίστις δν φελε κα δν δηγε τν νθρωπον ες τν σωτηρίαν.
 
Κα μολογουμένως Οκουμενισμς μ λα του τ παρελκόμενα καταλύει τν Μοναδικ ποκάλυψη το Θεο, ποία διασφαλίζεται δι τς κριβος κα ναλλοιώτου ρθοδόξου Δογματικς μας διδασκαλίας. λλωστε πως γράφει κα γ. άκωβος δελφόθεος στν καθολική του πιστολή: «Σ πιστεύεις τι Θες ες στι· καλς ποιες· κα τ δαιμόνια πιστεύουσι κα φρίσσουσι» (ακ. 2, 19).
 
Φέρεσθε ς σύγχρονοι «ννες κα Καϊάφες». Στς φοβερς κα ντορθόδοξες νέργειες, δηλώσεις σας κ.λπ., πο μες ντιδρομε κα δν δεχόμεθα, φυσικά, ν σες δν διαρρηγνύετε τ μάτιά σας, μως λλοτε εροκρυφίως, λλοτε φανερς, πιέζετε, πιπλήττετε, πειλετε κ.λπ. μς τος ντως ρθοδόξους κα μς χετε βαπτίσει ντιοικουμενιστάς, φονταμενταλιστάς κ.λπ. Θέλετε δηλαδ ν συμφωνήσωμε κα ν πομε «ρον, ρον νωσον μς, μ τν παπικν πλάνην» περ στ ρον, ρον Σταύρωσον Χριστν πάλιν κα πολλάκις.
 
παπισμς σχυρίζεται τι δέχεται τν Θεότητα το Χριστο, λλ μ τν λλοίωση κα τν μ ποδοχ τν Δογμάτων στν οσία ρνεται κα βρίζει τν Θεότητα. μες δν συμφωνομε κα δν πρόκειται ν δεχθομε τ σα πράττετε κα σχεδιάζετε.
 
μες δεχόμεθα τς ποφάσεις τν γίων Οκουμενικν Συνόδων κα τς διδασκαλίας τν γίων κα Θεοφόρων Πατέρων μας κα κηρύττουμε τν Μίαν γίαν Καθολικν κα ποστολικν κκλησίαν.

Πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 16/1/2015