ΟΙ
ΣΥΓΧΥΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΦΗΤΟΛΟΓΙΚΑ ΑΓΧΗ
Διαβασα
καπου: Η αντιληψις για την ταχεια ελευσι του Κυριου μας δεν σημαινει ακριβως
εγγυτητα, αμεσοτητα χρονικην, αλλα ποιοτικην. Κατανοειται δε πληρως μονον μεσω
του χαρισματικου και αγαπητικου ενθουσιασμου της ευχαριστιακης εμπειριας και
της πραγματικης, όχι ηθικης ευσεβιστικης, ενωσεως του ανθρωπου με τον Σωτηρα
Χριστο: Ο τρωγων μου την σαρκα και πινων μου το αιμα εν εμοι μενει, καγω εν αυτω
(Ιω, 6,56). Ζω δε ουκετι εγω, ζη δε εν εμοι Χριστος.( Γαλ.β΄20).
Ο Κυριος είναι
συνεχως «Παρων» και εν τω Θεανδρικω προσωπο του ταυτιζονται το Α και το Ω, η
Αρxη και το Τελος, ο Πρωτος και ο Εσχατος (Αποκ.α8,κα17,β8,κα6,κβ13).
Αυτή
ακριβως είναι η ορθοδοξη ερμηνευτικη των ΕΣΧΑΤΩΝ. Μια τετοια ερμηνευτικη εφηρμοζε η Ορθοδοξια oλους τους αιωνες. Ομως ο συνεχης πειρασμος των Χριστιανων είναι η τασις να αναγουν την εκπληρωσι των
Προφητειων στην εποχη τους.
Ετσι όμως δημιουργειται ενας ψυχολογικος εσχατολογικος
παροξυσμος. Οπως
και σημερα τελειως ανορθοδοξα κυκλοφορουν διαφορες διαδοσεις οτι ο
Αντιχριστος εχει γεννηθη. Και προετοιμαζεται για την παγκοσμια
κυριαρχια. Και εχει αρχισει να σφραγιζη τους ανθρωπους με το 666.
Διαφορα γεγονοτα ερμηνευονται σαν σαφεις μαρτυριες της παρουσιας του. Ομως
ολα αυτα εξαπτουν την φαντασια και σπερνουν τον πανικο. Κανουν τους
ανθρωπους να παραλυουν και να τρεμουν. Γιατι αισθανονται τον εαυτο τους
αδυναμο ενωπιον του. Ο Αντιχριστος δεν πολεμιεται με την δημιουργια
πανικου. Ο Αντιχριστος για τον Κυριο ειναι υποθεσι ενος φυσιματος.
"Ανελει αυτον τω πνευματι του στοματος Αυτου".(Β. Θεσ.2,8).
O Aγιος Κυριλλος Ιεροσολυμων, που γιορταζει αυριο Σαββατο,
στην εποχη του (Δ΄Αιων) εβλεπε τα σημεια του Αντιχριστου και την εμφανισι τους
εγγυς. Ελεγε προς τους κατηχουμενους, αναφερομενος στις εσχατολογικες
Προφητειες του Σωτηρος μας: Δευτερον
σημειον:μελλησετε δε ακουειν πολεμους και ακοας πολεμων. Γινεται δε αρα νυν
Περσων προς Ρωμαιους περι την Μεσοποταμιαν πολεμος ή ου; Εγειρεται εθνος επι
εθνος και βασιλεια επι βασιλειαν ή ου; Και
θα γινουν πεινες και επιδημιες και σεισμοι σε διαφορους τοπους. Αυτά εχουν
γινει ηδη. Και
παλι: Θα γινουν φοβερα σημεια από τον ουρανο και βαρεις χειμωνες. Να ειστε,
λοιπον, αγρυπνοι, λεγει διοτι δεν γνωριζετε ποια μερα θα ερθει ο Κυριος. Νυν
δε εστιν η Αποστασια: απεστησαν γαρ οι ανθρωποι της ορθης Πιστεως. Και
προτερον μεν ησαν φανεροι οι αιρετικοι, νυν δε πεπληρωται η Εκκλησια κεκρυμμενων
αιρετικων. Απεστησαν γαρ οι ανθρωποι από της αληθειας και κνηθονται την ακοην. Λογος
πιθανος (αληθοφανης); Και παντες ακουουσιν. Ηδεως
ο λογος επιστροφης; Και παντες αποστρεφονται. Απεστησαν
οι πολλοι (οι πλειστοι) των ορθων λογων και εργων και μαλλον το κακον αιρουνται ή
το αγαθον προαιρουνται. Αυτή
τοινυν εστιν η Αποστασια. Και
μελλει προσδοκασθαι ο εχθρος (απομενει) λοιπον να περιμενουμε τον εχθρο. Φοβουσι
με οι πολεμοι των εθνων, φοβει με τα σχισματα των εκκλησιων, φοβει με η
μισαδελφια των αδελφων. Διαμαρτυρεται
σοι η Εκκλησια νυν ενωπιον του Θεου του ζωντος, προδιαλεγεται σοι τα περι του
Αντιχριστου πριν παραγενεσθαι. Και ειτε επι σου γινεται ουκ οιδαμεν, ειτε μετα
σε γινεται ουκ οιδαμεν. (Αν τωρα θα γινουν οσο ζεις εσυ, ή μετα από σενα, δεν το
γνωριζουμε).
ΕΠΕ
Κυριλλος. Ιεροσολυμων. 2, 131-135.
Εμεις δεν θα σχολιασουμε το κειμενο του Αγιου Κυριλλου που εβλεπε να εκπληρωνονται τα ΕΣΧΑΤΑ στην εποχη του, όπως τα βλεπουν να εκπληρωνονται καποιοι - και είναι αρκετοι - και σημερα. Ο καθενας ας σκεφτη ότι νομιζει σωστο. Εμεις σκοπευουμε σαν ιστοσελιδα να αναδημοσιευσουμε το κειμενο ΘΑΥΜΑΤΑ και ΣΗΜΕΙΑ ενος απο τους αγιωτερους ανθρωπους της Ρωσσιας. Του αγιου Ιγνατιου Μπριαντσιανινωφ. Η τεραστια και σπανια αξια των εργων του αγιου εγκειται στο οτι προσφερει ολη την ουσια και ολο το βαθος της Πατερικης διδασκαλιας με γλωσσα συγχρονη και λογοτεχνικη χαρι. Απο αυτην την ουρανια διδασκλαια θα μαθουμε πολλα και για τα ΕΣΧΑΤΑ. Και αξιζει τον κοπο μεσα στην Αντορθοδοξη Αντιχριστολογια της εποχης μας.