Παναγία Πορταΐτισσα

Παναγία Πορταΐτισσα

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Eἰς τὴν σχέσιν τῶν δύο φύλλων

Eἰς τὴν σχέσιν τῶν δύο φύλλων

Theofanis Kalamata

Eις την σχεσιν των δυο φυλλων, εις ολοκληρον την δημιουργια, μια ειναι η θεση του ανδρος, μια και τις γυναικος φυσιολογικα , ο ανδρας ειναι ο αρχων και ο πρωτοπορος εις τας πνευματικας και υλικας εξελιξεις των ανθρωπινων επιδιωξεων . αλλα και απο θρησκευτικης πλευρας ο ανδρας ειναι η κεφαλη τις γυναικος , αυτη ειναι η θεση του ανδρος, και τις γυναικος ειναι διπλα στον ανδρα , βοηθος και συμβουλος αυτου,διοτι πραγματικα η γυναικα ειναι προικισμενην , κατα γενικον κανονα , με μεγαλυτεραν ευστροφιαν , και με συναισθηματα περισσοτερον ευγενικα , με χαρακτηρα λεπτοτερον και ηρεμοτερον εν συκρισει με τον χαρακτηρα του ανδρος , οποιος ειναι ευθυς μεν , αλλα λιγο τραχυς , λογω τις θεσεως του και τις ιδιοτητας του εις τους σκληρους αγωνες τις ζωης....

η γυναικα δυναται πολλες φορες να δωση ορθωτεραν γνωμην και οταν λαβη την θεσιν της πλαι εις τον ανδρα , καθισταται πολυτιμοτατος βοηθος αυτου.οταν ομως η γυναικα θελει να λαβη την θεσιν του ανδρος ειναι πλεον δραματικη η καταστασις , διοτι ο ανδρας ειναι υποχρεωμενος να λαβη την θεσιν της γυναικος , αποποιουμενος το αξιωμα και την τιμην την οποιαν ελαβε ανωθεν. ειτε να λαβη την θεσιν του διαβολου μεταχιριζομενος κακως την γυναικα αυτου.

δεν υπαρχει λοιπον καμια λυσις , ουτε καταστασις διαφορετικη, δια τον ανδρα υποχρεωτικα .εκων ακων εβρισκεται εις πτωσιν , εφοσον επεσεν η γυναικα , ο βοηθος αυτου. ο θεος ομιλει απαξ και δις εις τον ανθρωπον .ομιλησεν μιαν φοραν εις τον ανθρωπον ευρισκομενος εν τω παραδεισω, γενικοτερας σημασιας ομιλιαν και παρηκουσεν.ο θεος ηλθεν εισ την αναγκην για να μην γινει η αμαρτια αθανατος , να καταστρεψη τον παραδεισιακον κοσμον . δημιουργει επισης καταστροφην και δια δευτεραν φοραν , δια τους ανωτερω ιδιους λογους , κατα την εποχη του νωε. ομιλησεν ο θεος και δια δευτεραν φοραν , ακομη επισημοτερον , εις τον ανθρωπον , γενομενος ο ιδιος ανθρωπος δια να γινει περισσοτερον αντιληπτος. εδωκεν και την πρωτη και την δευτερα φοραν την ιδιαν εντολη , εις την γυναικα, οπως ειναι τεταγμενη εις το πλευρον του ανδρος, απο το οποιον πλευρο εληφθη.και να αποτελη τον μοναδικον βοηθον αυτου, ο δε ανηρ να ειναι η κεφαλη αυτης . ομως παρα την απειρον συγκαταβασιν του θεου , παρα την παραδειγματικην συμπεριφοραν , ωστε να γινει ο ιδιος ανθρωπος και να υποστη τα γνωστα μαρτυρια.τον σταυρικον θανατον κτλ... η γυναικα παραμενει ασυγκινητος, και αδιορθωτος, ωστε να αναγκαζη τον θεο να ειδοποιη το ανθρωπινο γενος , οτι θα το καταστρεψη και δια τριτην φοραν.και θα δημιουργηση νεαν γενεαν , η οποια θα ποιη το ευθες ενωπιων του.

δια ποιον λογον ομως βαρυνεται ο ανδρας εξ ισου με την γυναικαν.και δια ποιον λογον εκληρωνομησεν ο ιδιος την καταραν , εφοσον η γυναικα ειναι η παραβατρια και δεν ακουει τον ανδρα αυτης? ειναι συνυπευθυνος εξισου και ο ανδρας, ως προς την αιωνιοτητα και ενωπιον του θεου , επειδη ακριβως παιρνει την θεσιν της γυναικος, αποποιουμενος το αξιωμα που του εδωσε ο θεος , η την θεσιν του σατανα μεταχιριζομενος κακος την γυναικα αυτου. αλλα τι αλλο δυναται να πραξη ο ανδρας , εφοσον δεν υπαρχει αλλη διεξοδος και αλλη διαφυγη του κακου?

Eχομεν απο εικοσι αιωνες και εντευθεν , υποδειγμα τελειου ανδρος . οποιος δεν ελαβε την θεσιν της γυναικος ουτε του σατανα, και ουτος ειναι ο χριστος . τα εργα του , και συμπεριφορα του ειναι εκεινα τα οποιοα ομιλουν μεγαλωφωνως ως προς τιν θεσιν την οποιαν ελαβε ως ανδρας. οταν εις τον εν κανα της γαλιλαιας γαμον, η μητερα του επενεβη εις το να μεταβαλη δια θαυματος το υδωρ εις οινον , ο κυριος απαντησε ως εξης .....τι εμοι και σοι γυναι? δηλαδη ποια σχεσις υπαρχει μεταξυ εμου και εσου γυναι ? βεβαιως δεν ειναι δυνατον ποτε να σκεφθωμεν οτι ο κυριος του οποιου η αγαπη, και η αρετη, εκαλυψεν τους ουρανους , συμπεριεφερθη κακως εις την μητερα του , η ηθελε να την επιτημηση. απλως και μονον ηθελεν να τις υπενθιμιση μηπως ως ανθρωπος της διεφυγεν εκεινη την στιγμην ποια ειναι η θεσις της εναντι του ανδρος. αυτο ακριβωε επρεπε να πραξη και ο αδαμ και παντες οι ανδρες μετα τον αδαμ. εις περιπτωσιν που η γυναικα ζητα να γινει κεφαλη αυτου., εις περιπτωσιν κατα την υποδειγματικην στασην του ανδρος η γυναικα επιμενει να παραδοθη εις αυτην η εξουσιαν, ο ανηρ θα επρεπε να καταφυγη εις τον θεο. διαμαρτυρομενος και ζητων την επεμβασιν του θεου δια την ρυθμισην του ζητηματος.

Eπειδη ο ανδρας ουδεποτε επραξεν τουτο αλλα λαμβανει ποτε την θεσιν της γυναικος και ποτε την θεσιν του σατανα , ειναι γεγονος αναντηρητον οτι κατ ουδενα τροπο η ανθρωποτης θα γνωρισει ημερα καλας η βασιλειαν θεου, εαν πρωτιστως η γυναικα δεν λαβει την θεσιν της διπλα εις τον ανδρα, , και εαν ο ανθρωπος ητε ανδρας ητε γυναικα δεν παυσει να ερευνα την ζωην του αλλου, και να αρχιση μαλλον να ερευνα την ιδικην του ζωην, και τας πραξεις του. και να τας κατευθυνη επ αγαθω των συναθρωπων του.

Aμην