OI Ὀρθόδοξοι ὑπολόγιζαν τόν χρόνο
ἀκόμη μέ βάση τό Παλαιόν, Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον, πού ἡ Ἐκκλησία εἶχε σέ
χρήση 1600 χρόνια. Ὅλες οἱ Οἰκουμενικές Σύνοδοι καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι
Πατέρες ἀναδείχθηκαν ἔχοντας ἑνιαῖο Ἐκκλησιαστικό Ἑορτολόγιο καί
Ἡμερολόγιο. Μέχρι τότε γνώριζαν ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι, ὅπου καί νά
βρίσκονταν, ἐκεῖ πού ὑπῆρχαν Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, ὅτι γιόρταζαν τίς
ἴδιες γιορτές, στίς ἴδιες ἡμέρες, τῶν Χριστουγέννων, τῶν Θεοφανείων,
τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου, τῆς Κοιμήσεως καί ὅλες τίς ἀκίνητες
ἑορτές γενικά. Μέ τήν πραξικοπηματική ἀλλαγή πού συντελέστηκε,
διασπάστηκε ἡ θαυμαστή ἑνότητα πού ὑπῆρχε μέχρι τότε.
Η ορθόδοξη πίστη
είναι το παν. Οι άγιοι για τους οποίους μιλάει ο Παύλος, στην προς
Εβραίους επιστολή του (κεφ. 11), και όσοι έζησαν μαζύ τους, δεν
τελειώθηκαν επειδή έχυσαν το αίμα τους, αλλά δικαιώθηκαν με την πίστη
και μέχρι σήμερα θαυμάζονται, γιατί ήσαν έτοιμοι να υποστούν ακόμη και
θάνατο, για την ευσέβειά τους στον Κύριο... Λοιπόν και μείς τώρα
καλούμαστε να αγωνισθούμε για το παν, για την πίστη μας. Επειδή δε το
ζήτημά μας τώρα είναι ή να αρνηθούμε ή να τηρήσουμε την πίστη, οφείλουμε
να έχουμε την φροντίδα αλλά και την πρόθεση να φυλάξουμε αυτά που
παραλάβαμε και να θυμούμαστε συνεχώς την πίστη, που διατυπώθηκε στη
Νίκαια. (Μέγας Αθανάσιος)
μας είπαν
νααπομακρυνόμαστε από τους αιρετικούς, να μην υπακούουμε σε θεολόγους
και Πατέρεςανεξέλεγκτα, όταν πρόκειται για θέματα αιρέσεως, αλλά να
εξετάζουμε «τηναναστροφή» των σύγχρονων Πατέρων μας, να ελέγχουμε αν
κοινωνούν με αιρετικούς, αναντί ποιμένες, είναι ψευδοποιμένες και, αν
διαπιστώσουμε την Ορθοδοξία τους, τότεμόνο να τους ακολουθούμε.Ανέφερα
παραπάνω αρκετά παραδείγματα. Θα παραθέσω και μερικά ακόμα: Ο
Μ.Αθανάσιος χαρακτηρίζει επικίνδυνη (και απατηλή ) την συμπεριφορά
κάποιωνΟρθοδόξων, οι οποίοι διαβεβαίωναν ότι δεν αποδέχονται τις
αιρετικές θέσεις του Αρείουκαι υποστήριζαν πως έχουν ορθόδοξο φρόνημα,
αλλ’ όμως, επικοινωνούσανεκκλησιαστικά και συμπροσεύχονταν με τους
αρειανόφρονες∙ συμβουλεύει, λοιπόν,απομάκρυνση απ’ αυτούς. (Αν
αντικαταστήσετε τους αρειανόφρονες με τους παπικούςκαι τους
οικουμενιστές, θα αντιληφθείτε ποια στάση μας συμβουλεύει να
κρατήσουμε,εμείς οι σύγχρονοι Ορθόδοξοι, που είμαστε μεν αμαρτωλοί, αλλά
θέλουμε να τηρήσουμετην ορθόδοξη κληρονομιά των Αγίων μας).Δεν πρέπει,
συνεχίζει ο Μ. Αθανάσιος, να έχετε επικοινωνία και συμπροσευχές μετους
αιρετικούς, γιατί όσοι βλέπουν εσάς τους ορθοδόξους να συγκεντρώνεστε
με τουςαρειανόφρονες και να επικοινωνείτε άνετα μαζί τους, θα
αποκομίσουν την εντύπωση ότιτούτο είναι ακίνδυνο και θα κάνουν κι αυτοί
το ίδιο, και έτσι, θα περιπέσουν στοβόρβορο της αιρετικής ασεβείας:
«τινές δε εισιν οι διαβεβαιούντες μεν τα Αρείου μηφρονείν,
συγκαταβαίνοντες δε, και μετ' αυτών ευχόμενοι επί το αυτό... Όταν γαρ
τινεςυμάς τους εν Χριστώ πιστούς θεωρήσαντες μετ' αυτών συνερχομένους
καικοινωνούντας, πάντως υπονοήσαντες αδιάφορον είναι το τοιούτον, εις
τον της ασεβείαςεμπεσούνται βόρβορον».Και παρακάτω γράφει: Για να μη
συμβεί αυτό, να αποφεύγετε την εκκλησιαστικήεπικοινωνία με όσους φανερά
συμμερίζονται και πιστεύουν τα ασεβή δόγματα τουΑρείου, εκείνους δε
που νομίζουν ότι δεν έχουν αποδεχτεί την αρειανικὴ διδασκαλία, αλλ’
όμως επικοινωνούν μετά των αιρετικών αρειανών, απ’ αυτούς αρχικά
ναφυλάγεσθε. Και κατ’ εξοχήν εμείς που ορθοφρονούμε, πρέπει να
αποφεύγουμε τηνεκκλησιαστική κοινωνία, με εκείνους, των οποίων το
φρόνημα ως κακόδοξοαπορρίπτουμε. «Ιν' ουν μη τούτο γένηται, θελήσατε
…τους μεν φανερώς φρονούντας τατης ασεβείας αποστρέφεσθαι, τους δε
νομίζοντας τα Αρείου μη φρονείν, κοινωνούνταςδε μετά των ασεβών
φυλάττεσθαι· και μάλιστα ων το φρόνημα αποστρεφόμεθα, τούτουςαπό της
κοινωνίας προσήκει φεύγειν»
http://www.scribd.com/doc/28964678/%CE%91%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CE%B5-%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF-%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%AE%CF%82-%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%AF%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82