ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ...
Ο
ήρωας οπλαρχηγός Αθανάσιος Διάκος πού
πλήρωσε μέ τήν ζωή του καί μάλιστα μέ
οδυνηρό τέλος για την δική μας ελευθερία,
και δίπλα του ένας καραγκιόζης δήθεν
ηθοποιός νά τον εμπαίζει παριστάνοντας τον
Διάκο να ψήνει σουβλάκια,
επιχορηγούμενος μάλιστα μέ 41.000 ευρώ
από το Υπουργείο Πολιτισμού !!!
Νά
προσέξουν εκεί πέρα οί υπεύθυνοι τού
Υπουργείου πολιτισμού ( πού μόνο τον
πολιτισμό δεν προάγει), μή επιτρέψει ο Θεός
καί γίνει κανένας μεγάλος σεισμός καί
δεν μείνει πέτρα γιά πέτρα από το Υπουργείο
τους...
Αθανάσιος
Διάκος, ο ήρωας τής Αλαμάνας πού τον
σούβλισαν ζωντανό οί Τούρκοι πολεμώντας
για την ελευθερία μας, χωρίς να βγάλει άχνα,
παρ΄ όλους τούς φοβερούς πόνους του μέχρι
να ξεψυχίσει.
Σήμερα,
κάτι θεατρικά αποβράσματα καί κάποια "συγγραφέας"
τής κακιάς ώρας, τον χλευάζουν ώς...
ιδιοκτήτη ψησταριάς πού ψήνει αρνιά (!!!) ανεβάζοντας
θεατρικό έργο χρηματοδοτούμενο μάλιστα από
το Φεστιβάλ Αθηνών μέ 41.000 ευρώ, σε ημέρες
πείνας καί ανεργίας τών Ελλήνων. Τό
σκάνδαλο είναι μεγάλο καί δεν πρέπει να
περάσει ατιμώρητο !
Λαμία
Πολύ
δυναμικῶς
ἀντέδρασεν
ὁ
Σεβ.
Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, ἀλλά
καί
τό Δημοτικόν Συμβούλιον τοῦ
Δήμου
Λαμιέων, ὅταν
ἐπληροφορήθη
ὅτι
θεατρική παράστασις ὑπό
τόν
τίτλον
«Ἀθανάσιος
Διάκος-Ἡ
ἐπιστροφή»
παρουσιάζει τόν ἥρωα
τῆς
Ἑλληνικῆς
ἐπαναστάσεως
τοῦ
1821
ὡς
ἕνα
ζηλόφθονον σύζυγον, ὁ
ὁποῖος
δολοφονεῖ
τήν ἔγκυον
σύζυγόν
του, ὅταν
διαπιστώνει ὅτι
αὐτή
τόν
ἀπατᾶ
μέ ἕνα
Κοῦρδον
παράνομον
μετανάστην.
Ἡ
θεατρική
παράστασις προεκάλεσεν ὀργήν
καί θυελλώδεις ἀντιδράσεις
εἰς
τήν Φθιώτιδα.
Τό ἔργον
ἐπιχορηγήθη
μέ 41.000 χιλιάδες εὐρώ
( !!!)
ἀπό
τό Φεστιβάλ Ἀθηνῶν.
Συμφώνως
πρός ὅσα
ἐγράφησαν
εἰς
τόν τύπον
καί ἀνηρτήθησαν
εἰς
τό διαδίκτυον:
«Μὲ
ἐρώτησή
του στὸν
ἀναπληρωτὴ
ὑπουργὸ
Πολιτισμοῦ
Κώστα
Τζαβάρα,
ὁ
βουλευτὴς
τῆς
ΝΔ Ἄδωνις
Γεωργιάδης ζήτησε νὰ
πληροφορηθεῖ
τοὺς
λόγους,
ποὺ
μία τέτοια παραγωγή, ἡ
ὁποία
παρουσιάζει "μὲ
ἀπαξιωτικὸ
τρόπο τὸν
ἥρωα
τῆς
ἐπανάστασης
ὡς
ἄνθρωπο
καὶ
οἰκογενειάρχη"
χρηματοδοτήθηκε ἀπὸ
τὸ
Φεστιβὰλ
Ἀθηνῶν.
Ἀντιδράσεις
ὑπῆρξαν
καὶ
ἀπὸ
τοὺς
Ἀνεξάρτητους
Ἕλληνες,
ποὺ
ἔθεσαν
εὐθέως
αἴτημα
ἀντικατάστασης
τοῦ
καλλιτεχνικοῦ
διευθυντῆ
τοῦ
Φεστιβάλ, Γιώργου Λούκου».
Ὁ
Δῆμος
Λαμιέων
Ὁ
Δῆμος
Λαμιέων μετά ἀπό
εἰσήγησιν
τοῦ
δημοτικοῦ
συμβούλου
Γ.Σαγιᾶ
ἐξέδωσε
τήν 27ην Αὐγούστου
τό
ἀκόλουθον
ψήφισμα, μέ τό ὁποῖον
καταδικάζεται ἡ
προαναφερομένη
θεατρική παράστασις, ἡ
ὁποία
ἐξευτελίζει
τόν Ἀθανάσιον
Διάκον.
Τό
ψήφισμα ἔχει
ὡς
ἀκολούθως:
«Ἀρρωστημένη
ἀπόπειρα
ἐξευτελισμοῦ
τοῦ
ἐθνομάρτυρα
ἥρωα
Ἀθαν.
Διάκου ἔγινε
ἀπὸ
κάποια συγγραφέα ὀνόματι
Λένα Κιτσοπούλου, μὲ
τὴν
θετικὴ
στάση τοῦ
Διευθυντῆ
τοῦ
Φεστιβὰλ
Ἀθηνῶν
καὶ
Ἐπιδαύρου
Γιώργου Λούκου.
Ἡ
κυρία Κιτσοπούλου συνέγραψε τὸ
ἀπαράδεκτο
θεατρικὸ
ἔργο
μὲ
τίτλο: “Ἀθανάσιος
Διάκος: Ἡ
Ἐπιστροφὴ”,
τὸ
ὁποῖο
ἐγκρίθηκε
ἀπὸ
τὸν
κ. Λοῦκο
καὶ
παίχτηκε στὸ
προαναφερθὲν
Φεστιβάλ.
Πιὸ
συγκεκριμένα ἡ
ὑπόθεση
τοῦ
ἔργου
(σὲ
περίληψη) εἶναι
περίπου ἡ
ἑξῆς:
“Ὁ
Ἀθανάσιος
Διάκος ξανάρχεται στὴν
ζωή. Ζεῖ
στὴ
σημερινὴ
Ἀθήνα,
δουλεύει
σὲ
ψησταριὰ,
ὅπου
σουβλίζει ἀρνιὰ
καὶ
κοτόπουλα
(σ.σ. ἂς
προσεχθεῖ
ἡ
εἰρωνεία
στὸ
ρῆμα
΄΄σουβλίζει΄΄
γιὰ
τὸν
ἀνασκολοπισθέντα
Διάκο!).
Ἔχει
ὑπαλλήλους
Κούρδους ντελιβεράδες ἐνῶ
εἶναι
παντρεμένος μὲ
τὴν
Κρυστάλλω, τὴν
ὁποία
ζηλεύει καὶ
ξυλοφορτώνει. Αὐτὴ
τὸν
ἀπατᾶ
μὲ
τὸν
μετανάστη ὑπάλληλό
του, ὁ
ὁποῖος
καὶ
τὴν
ἀφήνει
ἔγκυο.
Ὁ
ἀπατημένος
Διάκος τὸ
μαθαίνει καὶ
σφάζει τὴ
γυναίκα του”.
Ὅλα
αὐτὰ
μὲ
τὴν
ἀνοχὴ
μίας δῆθεν
κουλτουριάρικης δοτῆς
ἀκριβοπληρωμένης
διοίκησης.
Ὅλα
αὐτὰ
μὲ
χρήματα τοῦ
Ἕλληνα
φορολογούμενου, ποὺ
ἐν
μέσῳ
σκληρῆς
κρίσης –καὶ
ἐρήμην
του– χρηματοδοτεῖ
τὶς
διαστροφὲς
κάποιων.
Ὅλα
αὐτὰ
μὲ
σκοπὸ
τὴν
ἀπεθνικοποίηση,
τὴν
ἀποϊεροποίηση
καὶ
τὸν
ἐθνομηδενισμὸ.
Γιά
μᾶς,
ὁ
Ἀθανάσιος
Διάκος εἶναι
ὁ
ἥρωας,
ὁ
γενναῖος,
τὸ
σύμβολο τῆς
αὐτοθυσίας,
ὁ
ὁρισμὸς
τῆς
αὐταπάρνησης,
ὁ
πατριώτης, ὁ
Ἕλληνας,
ὁ
Ὀρθόδοξος.
Γιά
μᾶς,
ὁ
Ἀθανάσιος
Διάκος εἶναι
αὐτὸς
γιὰ
τὸν
ὁποῖο
κάθε χρόνο
ὀργανώνουμε
τὰ
“ΔΙΑΚΕΙΑ” ὡς
ἐλάχιστο
φόρο τιμῆς
στὴν
μνήμη του.
Γιά
μᾶς,
ὁ
Ἀθανάσιος
Διάκος εἶναι
παντοῦ:
Στὴν
πλατεῖα
Διάκου στὴ
Λαμία ὁ
ἀνδριάντας
του, στὴν
πλατεῖα
Λαοῦ
τὸ
κενοτάφιό του, στὴν
Ἀλαμάνα
τὸ
ψηφιδωτὸ
καὶ
ἡ
προτομή του, στὰ
τιμητικὰ
ἀναμνηστικά
τῆς
Ἱ.
Μ. Φθιώτιδας ἡ
μορφή του.
Κυρίως
ὅμως,
εἶναι
στὴν
καρδιά, στὸ
μυαλὸ
καὶ
στὴν
ψυχὴ
κάθε Λαμιώτη,
κάθε Φθιώτη, κάθε Στερεοελλαδίτη, κάθε
Ρουμελιώτη, κάθε
Ἕλληνα,
κάθε Πανέλληνα!
Καταγγέλλουμε
τὴν
Λένα Κιτσοπούλου γιὰ
τὸ
προσβλητικὸ
ἔργο,
ποὺ
συνέγραψε.
Καταγγέλλουμε
τὸν
Γιῶργο
Λοῦκο
γιὰ
τὴν
ἔγκριση
αὐτοῦ
τοῦ
ἀπαράδεκτου
“ἔργου”.
Εἶναι
ἄλλο
πράγμα ὁ
σεβασμὸς
τῆς
ἐλευθερίας
λόγου καὶ
ἔκφρασης
καὶ
ἡ
ἀγάπη
γιὰ
τὴν
τέχνη καὶ
ἄλλο
ἡ
προσβολὴ
ἐθνικῶν
ἡρώων
καὶ
ἡ
δομικὴ
ἐπίθεση
στὰ
συστατικὰ
στοιχεῖα
τοῦ
Ἔθνους.
Ζητοῦμε
ἀπὸ
τὸ
Ὑπουργεῖο
Πολιτισμοῦ
νὰ
λάβει ἄμεσα
τὰ
κατάλληλα μέτρα.
Καλοῦμε
τὴν
Ἱ.
Μ.Φθιώτιδας, τοὺς
πέντε Βουλευτὲς
τῆς
Φθιώτιδας καὶ
ὅλα
τὰ
Κόμματα νὰ
καταδικάσουν τὸ
ἀπαράδεκτο
“ἔργο”.
Ζητοῦμε
ἀπὸ
τοὺς
Συλλόγους καὶ
τοὺς
φορεῖς
τοῦ
τόπου μας νὰ
ἀντιδράσουν.
Ὡς
ἐδῶ
καὶ
μὴ
παρέκει!».
Δῆμος
Λαμιέων
---------------------------
Ὁ
Σεβ. Μητροπολίτης
Φθιώτιδος
κ. Νικόλαος
Ὁ
Σεβ.
Φθιώτιδος κ. Νικόλαος
εἰς
γραπτήν ἀνακοίνωσίν
του διά τό
θέμα
ἐπισημαίνει
τά ἀκόλουθα:
«Δὲν
εἶναι
ἡ
πρώτη φορὰ
ποὺ
μέσα ἀπὸ
τὸν
καλλιτεχνικὸ
καὶ
πνευματικὸ
χῶρο
ξεπηδοῦν
ὁρισμένοι
ἀπαίδευτοι,
οἱ
ὁποῖοι
μὲ
τὰ
προκλητικὰ
ἔργα
τους κατορθώνουν νὰ
διαφημισθοῦν
καὶ
νὰ
προβληθοῦν
ὡς
συγγραφεῖς,
σκηνοθέτες, ἠθοποιοὶ
κλπ.
Αὐτοὺς
τοὺς
θολοκουλτουριάρηδες, ποὺ
ἰσοπεδώνουν
ἀξίες
καὶ
ἰδανικὰ
δυστυχῶς
ἐπιδοτεῖ
ἡ
ἑλληνικὴ
πολιτεία, ὅπως
καὶ
μὲ
τὸ
πρόσφατο ἀκαταίσχυντο
ἔργο
μίας ἀγνώστου
στὸ
εὐρὺ
κοινὸ
σκηνοθέτου
περὶ
τοῦ
ἥρωα
τῆς
Ἀλαμάνας
Ἀθανασίου
Διάκου, τὸ
ὁποῖο
ἀνέβηκε
στὸ
Φεστιβὰλ
Ἀθηνῶν.
Εἶναι
νὰ
ἀπορεῖ
κανεὶς
πῶς
βρίσκουν τὴ
δύναμη οἱ
ἄνθρωποι
αὐτοὶ
νὰ
ἀμαυρώσουν
αἰώνια
σύμβολα, τὰ
ὁποῖα
ἡ
ἱστορία
καὶ
ἡ
ψυχὴ
τοῦ
λαοῦ
ἔχει
ὑπεράνω
πάντων.
Τόση
ρηχότης καὶ
μωρία ὑπάρχει,
ὥστε
χάριν τοῦ
κέρδους νὰ
ποδοπατοῦν
τὴν
ἀξία
τοῦ
Γένους καὶ
τὴ
λεβεντιὰ
τῆς
φυλῆς!
Αὐτὸ
ποὺ
θέλουμε νὰ
τονίσουμε αὐτὴ
τὴν
ὥρα
δὲν
εἶναι
ἡ
ὕβρις
καὶ
ἡ
ἀπαιδευσία
τῆς
σκηνοθέτου, ἀλλὰ
ἡ
ἀντίδραση
τοῦ
λαοῦ
μας, τῶν
φορέων καὶ
τῶν
μεμονωμένων πολι τῶν
γιὰ
αὐτὴ
τὴν
ἐπαίσχυντη
παράσταση.
Αὐτὸ
εἶναι
τὸ
ἐνθαρρυντικό
τῆς
ὑποθέσεως,
ὅτι
ἀκόμα
ὑπάρχουν
ἀντιστάσεις
καὶ
ὅτι
ὁ
λαός μας, ὅσο
καὶ
ἂν
φαίνεται ζαλισμένος μὲ
τὰ
καθημερινὰ
προβλήματα, πιστεύει σὲ
ἀξίες
καὶ
ἰδανικὰ,
γιὰ
τὰ
ὁποῖα
ἀντιδρᾶ
καὶ
ἀγωνίζεται,
ὅταν
αὐτὰ
καθυβρίζονται
καὶ
κακοποιοῦνται.
Ὁ
Ἀθανάσιος
Διάκος, ὅπως
καὶ
ὅλοι
οἱ
μάρτυρες τῆς
πίστεως καὶ
οἱ
ἥρωες
τῆς
πατρίδος, εἶναι
ἄσβεστοι
φάροι ἤθους,
λεβεντιᾶς
καὶ
αὐτοθυσίας.
Τὸ
ἐρώτημα
εἶναι:
Ποιὸς
ἐξουσιοδότησε
τὴν
πολιτεία νὰ
χρηματοδοτεῖ
τέτοιου εἴδους
ἀντεθνικὰ
ἔργα,
πού σπιλώνουν τὴν
ἱστορία;
Εἶναι
δυνατὸν
ποτὲ
κρατικοὶ
φορεῖς
νὰ
συνεργάζονται μὲ
ἀνθρώπους,
πού προσβάλλουν
τὴν
ὑπόσταση
τῆς
πατρίδος;
†
ὁ
Φθιώτιδος Νικόλαος».