Στην
ερώτηση γιατί δεν ήλθε αμέσως μετά την Ανάληψη του Χριστού το Άγιο
Πνεύμα, παρά άφησε να περάσουν δέκα ημέρες ο ιερός Χρυσόστομος μας
λέει: «Είναι αναγκαίο να διευκρινίσω στην αγάπη σας για ποιο λόγο δεν
μας έστειλε αμέσως μετά την ανάληψη του στους ουρανούς ο Κύριος το Άγιο
Πνεύμα, παρά άφησε να περάσουν προηγουμένως λίγες μέρες, να μείνουν
μόνοι τους οι μαθητές, και τότε απέστειλε κάτω στη γη τη χάρη τον Αγίου
Πνεύματος. Αυτό δεν συνέβη απλά και τυχαία. Επειδή, δηλαδή, γνώριζε ότι
οι άνθρωποι δεν εκτιμούν με όμοιο τρόπο τα αγαθά που κατέχουν, ούτε
αποδίδουν όση αξία πρέπει σ’ εκείνα, που είναι ευχάριστα και φανερά
σπουδαϊα,αν δεν υπάρχουν και τα αντίθετα.
Αυτό περίπου εννοώ και πρέπει να το διευκρινίσω. Εκείνος που είναι υγιής και δυνατός στο σώμα, δεν αισθάνεται, ούτε μπορεί να γνωρίζει με ακρίβεια πόσα αγαθά του προσφέρει η υγεία, αν δεν αποκτήσει την εμπειρία της αρρώστειας με το να μπουν οι εκδηλώσεις της στο σώμα του. Και εκείνος που βλέπει κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν εκτιμά όσο πρέπει το φως, εάν δεν το διαδεχτεί το σκοτάδι της νύχτας. Πραγματικά, η πείρα των αντιθέτων είναι πάντοτε σπουδαίος δάσκαλος για εκείνα που συνέβη να αποκτήσουμε και να απολαύσουμε προηγουμένως.
Γι’αυτό ακριβώς και τότε, επειδή οι μαθητές είδαν και απόλαυσαν άπειρα αγαθά, όταν ήταν μαζί τους ο Κύριος και ήσαν πολύ ευτυχείς που ζούσαν μαζί του. Αλλά και όλοι οι κάτοικοι της Παλαιστίνης τους θεωρούσαν σαν αστέρια αφού και νεκρούς ανάσταιναν, και λεπρούς καθάριζαν, και δαίμονες απομάκρυναν και αρρώστειες θεράπευαν και πολλά άλλα θαύματα επιτελούσαν. Επειδή λοιπόν ήσαν τόσο σπουδαίοι και φημισμένοι γι’αυτό τους άφησε για λίγο μακρυά από τη δύναμη που τους βοηθούσε, ώστε όταν μείνουν μόνοι τους να αντιληφθούν τι τους πρόσφερε η παρουσία της αγάπης του Κυρίου και αφού συναισθανθούν την αξία των αγαθών του παρελθόντος, να δεχτούν με μεγαλύτερη προθυμία τη δωρεά του Παρακλήτου»
Αγ.Ιωάννη Χρυσοστόμου-Εις την Αγία Πεντηκοστή”(ΑΤΑΠ 22,σελ.92).
Αυτό περίπου εννοώ και πρέπει να το διευκρινίσω. Εκείνος που είναι υγιής και δυνατός στο σώμα, δεν αισθάνεται, ούτε μπορεί να γνωρίζει με ακρίβεια πόσα αγαθά του προσφέρει η υγεία, αν δεν αποκτήσει την εμπειρία της αρρώστειας με το να μπουν οι εκδηλώσεις της στο σώμα του. Και εκείνος που βλέπει κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν εκτιμά όσο πρέπει το φως, εάν δεν το διαδεχτεί το σκοτάδι της νύχτας. Πραγματικά, η πείρα των αντιθέτων είναι πάντοτε σπουδαίος δάσκαλος για εκείνα που συνέβη να αποκτήσουμε και να απολαύσουμε προηγουμένως.
Γι’αυτό ακριβώς και τότε, επειδή οι μαθητές είδαν και απόλαυσαν άπειρα αγαθά, όταν ήταν μαζί τους ο Κύριος και ήσαν πολύ ευτυχείς που ζούσαν μαζί του. Αλλά και όλοι οι κάτοικοι της Παλαιστίνης τους θεωρούσαν σαν αστέρια αφού και νεκρούς ανάσταιναν, και λεπρούς καθάριζαν, και δαίμονες απομάκρυναν και αρρώστειες θεράπευαν και πολλά άλλα θαύματα επιτελούσαν. Επειδή λοιπόν ήσαν τόσο σπουδαίοι και φημισμένοι γι’αυτό τους άφησε για λίγο μακρυά από τη δύναμη που τους βοηθούσε, ώστε όταν μείνουν μόνοι τους να αντιληφθούν τι τους πρόσφερε η παρουσία της αγάπης του Κυρίου και αφού συναισθανθούν την αξία των αγαθών του παρελθόντος, να δεχτούν με μεγαλύτερη προθυμία τη δωρεά του Παρακλήτου»
Αγ.Ιωάννη Χρυσοστόμου-Εις την Αγία Πεντηκοστή”(ΑΤΑΠ 22,σελ.92).