Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Δημητριάδος ᾿Ιγνάτιος, σφόδρα οἰκουμενιστής
Τοῦ κ. Νικολάου Ἰω. Σωτηροπούλου, Θεολόγου-Φιλολόγου
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Δημητριάδος ᾿Ιγνάτιος, σφόδρα οἰκουμενιστής, μὲ τὴν περιβόητη ᾿Ακαδημία του στὸ Βόλο, ᾿Ακαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν, στὸν ἔσχατο τοῦτο καιρὸ διατύπωσε τὴ θεωρία τῆς Μεταπατερικῆς Θεολογίας ἢ Θεολογίας τῆς συναφείας. Καὶ τί σημαίνει αὐτὴ ἡ Θεολογία; Σημαίνει ὅτι ἡ Θεολογία τῶν Πατέρων τῆς ᾿Εκκλησίας, τοῦ ᾿Ιγνατίου τοῦ Θεοφόρου, τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, τοῦ Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, τοῦ ᾿Ιωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, τοῦ Μεγάλου Φωτίου, τοῦ Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, τοῦ Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ, τοῦ Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ καὶ τῶν ἄλλων Πατέρων καὶ διδασκάλων τῆς ᾿Εκκλησίας δὲν ἰσχύει πλέον, εἶνε ἕωλη, ξεπερασμένη. Καὶ γιατί; Διότι ἄλλη ἦταν ἡ ἐποχὴ τῶν Πατέρων, καὶ ἄλλη εἶνε ἡ σημερινὴ ἐποχή. Στὴ σημερινὴ ἐποχὴ ὑπάρχουν νέα προβλήματα, μὲ τὰ ὁποῖα ἡ Θεολογία τῶν Πατέρων δὲν δύναται νὰ ἔλθῃ σ᾿ ἐπαφὴ καὶ νὰ τὰ λύσῃ. Αὐτὰ λέγουν οἱ δημιουργοὶ τῆς Μεταπατερικῆς Θεολογίας ἢ Θεολογίας τῆς συναφείας, ὅλοι οἰκουμενισταί. ᾿Επίσης λέγουν, ὅτι οἱ Πατέρες τῆς ᾿Εκκλησίας ἦταν φανατικοί, ἀντιφεμινισταὶ καὶ φονταμενταλισταί.῾Ωραία θεωρία! Καὶ ἡ κορυφὴ τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος ἐγκρίνει, ὅπως φαίνεται, τὴ νέα θεωρία, διότι καμμία ἀντίρρησι δὲν ἔφερε σ᾿ αὐτή. ᾿Αλλὰ καὶ οἱ πλεῖστοι ῾Ιεράρχες τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος δὲν ἔφεραν ἀντίρρησι. Οὔτε κατέκριναν οὔτε ἁπλῶς ἔκριναν τὴ θεωρία τοῦ ἐν Χριστῷ ἀδελφοῦ τους ᾿Ιγνατίου.῾Ωραία θεωρία! Καὶ ἐπειδὴ ἐγὼ ἐζήλωσα δόξαν Δημητριάδος· ἐπειδή, μὲ ἄλλα λόγια, θέλησα νὰ μὲ προσέξῃ ὁ κόσμος, νὰ δημιουργηθῇ θόρυβος γύρω ἀπὸ τὸ ὄνομά μου καὶ νὰ δοξασθῶ, γι᾿ αὐτό… ἀσπάζομαι τὶς ἀντιλήψεις τοῦ Δημητριάδος καὶ τῶν ὁμοφρόνων του, ὑπερθεματίζω, προχωρῶ πέρα ἀπ᾿ αὐτοὺς καὶ διατυπώνω ὡραιότερη θεωρία, τὴν ὁποίαν ὀνομάζω Μεταποστολικὴ Θεολογία! Θεωρῶ δηλαδὴ τὴ Θεολογία τῶν ᾿Αποστόλων, στὴν ὁποίαν ἄλλωστε στηρίχθηκαν οἱ Πατέρες, ξεπερασμένη περισσότερο ἀπὸ τὴ Θεολογία τῶν Πατέρων. Διότι ἡ Θεολογία τῶν Αποστόλων ἦταν σὲ ἐποχὴ παλαιότερη τῆς ἐποχῆς τῶν Πατέρων καὶ μὲ διαφορετικώτερα προβλήματα, οἱ δὲ ᾿Απόστολοι ἦταν καὶ αὐτοί… φανατικοί, ἀντιφεμινισταὶ καὶ φονταμενταλισταί. Σκεπτόμενος σὰν τὸν Δημητριάδος καὶ τοὺς ὁμοίους του ἐρωτῶ· Δὲν ἦταν φανατικὸς ὁ Παῦλος, ποὺ ἔλεγεν «ἀνάθεμα» σ᾿ ὅποιον θὰ διδάξῃ κάτι ἀντίθετο ἀπ᾿ αὐτό, ποὺ δίδαξε ἐκεῖνος; (Γαλ. α´ 8–9). Ποῦ ἡ ἐλευθερία τῆς σκέψεως; Δὲν ἦταν φανατικὸς ὁ Πέτρος, ποὺ ὠνόμασε τοὺς αἱρετικοὺς «κατάρας τέκνα»; (Β´ Πέτρ. β´ 14). Δὲν εἶνε καὶ οἱ αἱρετικοὶ πλάσματα τοῦ Θεοῦ, κατ᾿ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσί του; Καὶ δὲν ἔπρεπεν ὁ ᾿Απόστολος νὰ ἐκφράζεται καὶ γι᾿ αὐτοὺς μὲ τρυφερὴ γλῶσσα ἀγάπης, ὅπως ἐκφράζονται οἱ οἰκουμενισταί; Δὲν ἦταν φανατικὸς ὁ ᾿Ιωάννης, ὁ ὁποῖος, σ᾿ ὅποιον διδάσκει αἵρεσι, ἀπαγορεύει νὰ τὸν δεχώμεθα στὸ σπίτι μας καὶ νὰ τοῦ λέμε χαίρετε; (Β´ ᾿Ιωάν. 10). Δὲν ἦταν ἐπίσης φανατικὸς ὁ ᾿Ιωάννης, διότι γι᾿ αὐτούς, ποὺ ἁμαρτάνουν «ἁμαρτίαν πρὸς θάνατον», δὲν συνιστᾷ οὔτε προσευχή; (Α´ ᾿Ιωάν. ε´ 16). Δὲν ἦταν ἀντιφεμινιστὴς ὁ Παῦλος, ὁ ὁποῖος ἔλεγε «γυναικὶ διδάσκειν οὐκ ἐπιτρέπω»; (Α´ Τιμ. β´ 12). Δὲν εἶνε καὶ ἡ γυναῖκα ἄνθρωπος, ἰσότιμη μὲ τὸν ἄνδρα; Δὲν ἦλθαν οἱ ᾿Απόστολοι σ᾿ ἀντίθεσι μ᾿ ὅλο τὸν κόσμο; Δὲν ἦταν συνεπῶς φονταμενταλισταί, ταλιμπὰν τῆς ἐποχῆς τους;… Γιατί λοιπὸν ν᾿ ἀκολουθοῦμε τὴ Θεολογία τῶν ᾿Αποστόλων; Γιατί σήμερα νὰ θεωροῦμε ἀνεφάρμοστη τὴ Θεολογία τῶν Πατέρων, καὶ νὰ μὴ θεωροῦμε πιὸ ἀνεφάρμοστη τὴ Θεολογία τῶν ᾿Αποστόλων; Δὲν λένε πολλοὶ ὅτι τὸ Εὐαγγέλιο, τὸ κείμενο τῶν ᾿Αποστόλων, δὲν δύναται σήμερα νὰ ἐφαρμοσθῇ, καὶ πρέπει νὰ τροποποιηθῇ;…῏Ω Κύριε! Εἰς οἵους καιροὺς τετήρηκας ἡμᾶς… ᾿Αδελφοὶ ᾿Ορθόδοξοι χριστιανοί! ᾿Αναγκάσθηκα νὰ γράψω μὲ πολλὴ εἰρωνεία. ᾿Αλλ᾿ ἔχει καὶ ἡ εἰρωνεία τὴ θέσι της στὴν ῾Αγία Γραφή, Παλαιὰ καὶ Καινὴ Διαθήκη.῞Αγιε Δημητριάδος! ῾Η θεωρία σας εἶνε ἐξωφρενική. Μετανοῆστε, γιὰ νὰ εἶσθε ἄξιος διάδοχος τῶν Πατέρων καὶ τῶν ᾿Αποστόλων, ὧν τὰ μνημόσυνα αἰώνια, καὶ ὁ λόγος ἀθάνατος.
πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 18/3/2011. Τοῦ κ. Νικολάου Ἰω. Σωτηροπούλου, Θεολόγου-Φιλολόγου