Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Τό Γρηγοριανόν - Παπικόν ημερολόγιον

          Τό Γρηγοριανόν - Παπικόν ημερολόγιον
 
Τό Γρηγοριανόν - Παπικόν ημερολόγιον, μή συμβιβαζόμενον πρός τόν υπό τής Α'Οικ.Συνόδου καθιερωθέντα Πασχάλιον Κανόνα, επιφέρει κατ' αναπάνδραστον ανάγκην, σύγχυσιν είς τήν τάξιν τής θ.Λατρείας είς τόν ενιαύσιον κύκλον τών εορτών καί τάς ημέρας τής νηστείας πασών, εκτός τού Πασχαλίου.
Εάν τίς στοχασθή, μέ τήν στοιχειώδη λογικήν (άς συγκατανεύσωμεν) μετά τήν διόρθωσιν τού Ιουλ.ημερ. <κατ'αλήθειαν δε επινόησιν> Παπικού ολισθήματος... εξ'αυτού η Ανατολική Ορθόδοξος Εκκλησία έπαυσε νά είναι μία αλλά δύο -πράγμα άτοπον- μία η αποδεχθείσα τήν διόρθωσιν καί ετέρα η μή στέρξασα είς τήν καινοτομίαν, θά δύναται νά ερμηνεύση τό δόγμα τής ενότητος έν τή εξωτερική αυτού εννοία, τής Μίας τού Χριστού Εκκλησίας, πού απαγγέλλει είς τό Ιερόν Σύμβολον;... Εάν τούτο εννοεί... κατά τό ότι οί ακατήχητοι ούκ ενν...
οούσιν...

Εάν μεταβή τίς από τήν μίαν κατά τόπον Εκκλησίαν, ήτις εδέχθη τόν νεοτερισμόν, είς ετέραν όπου παρέμεινε είς τήν Παράδοση τήν Πατέρων, θά δύναται νά συνηστεύση καί νά συνεορτάση π.χ τήν νηστείαν τής Παναγίας από 1-15 Αυγούστου, κατά τήν ρητήν διάταξιν τού ΝΣΤ' Κανόνος τής ΣΤ' Οικ.Συνόδου;...
 
ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΧΙ. Τότε πώς εννοείται η διάταξις τού επικείμενου κανόνα;... ήτις διακελεύει ότι <κατά πάσαν τήν οικουμένην τού Θεού Εκκλησίαν, μία κατακολουθούσαν τάξει, τήν νηστείαν επιτελείν... Εί δε μή τούτο παραφυλάττοιεν, εί μέν κληρικοί είεν, καθαιρείσθωσαν, οί δε λαϊκοί αφοριζέσθωσαν>.
 
Είς τό Άγιον Όρος πώς τούτο ποιούσιν οίτινες μετά τών νεοημερολογιτών συνεορτάζουν καί επικοινωνούν; κατ'αλήθειαν δε, θεατρινίζουν...